کد خبر: ۳۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:
بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش تصفیه فاضلاب های استان به ۲۸ هزار و ۷۰۰ متر مکعب در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش آرانیوز، غلامحسین ساقی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تصفیه خانه ها ۲۷ هزار و ۳۰۰ متر مکعب است که سال آینده  ۲۸ هزار و ۷۰۰ مترمکعب افزوده می شود، اظهار کرد: نیمه نخست سال ۹۷، سه تصفیه خانه در شهرستان شیروان با ظرفیت ۱۲ هزار متر مربع، اسفراین با ظرفیت هشت هزار متر مکعب و آشخانه با ظرفیت هشت هزار و ۷۰۰ متر مکعب به بهر برداری می رسد.

ساقی بیان کرد: با بهره برداری این تعداد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه خانه های خراسان شمالی به  ۵۶ هزار متر مکعب می رسد.

وی سهم مردم خراسان شمالی از طرح فاضلاب شهری را ۳۱ درصد اعلام کرد و افزود: افزایش شمار انشعابات سبب شده تا طی چند سال اخیر سهم طرح فاضلاب تغییری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه مقرر شده طی پنج سال ۲۵ درصد جمعیت برخوردار از تاسیسات فاضلاب در خراسان شمالی ارتقا یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه سالانه پنج هزار انشعاب در استان افزوده می شود، هدف گذاری شده تا طرح فاضلاب را بیش از ۳۱ درصد افزایش دهیم.

ساقی با بیان اینکه سال ۹۷، سال نهضت نصب انشعاب فاضلاب در خراسان شمالی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار انشعاب فاضلاب در خراسان شمالی وجود دارد که برای سال آینده ۱۰هزار انشعاب هدف گذاری شده است.

وی از برخی ناهماهنگی ها برای شبکه گذاری فاضلاب شهری طی نیمه دوم امسال در خراسان شمالی گلایه کرد و گفت: شهرداری های استان به دلایل مختلف همچون زیبایی منظر شهری در ارائه مجوز برای نصب فاضلاب سختگیری می کنند که امیدواریم بخاطر مردم که نصب فاضلاب از خواسته های آنان است برای تسریع در امور همکاری کنند.

تقاضای آب شرب برای آبیاری درختان سطح شهر

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برخی  برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده می کنند، اظهار کرد: متاسفانه با وجود کم آبی و نیاز برخی هم استانی ها به آب شرب، هنوز برخی شهرداری ها تقاضای انشعاب برای آبیاری فضای سبز را دارند.

ساقی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب مدت زیادی است از شهرداری ها جدا شده اما هنوز برخی شهرداری ها این را نپذیرفته اند و اقدام به نصب غیر مجاز انشعاب آب می کنند.

وی در ادامه درباره شناسایی انشعابات غیرمتعارف فاضلاب در خراسان شمالی گفت: شناسایی انشعابات غیر مجاز از نیمه دوم امسال آغاز شده و انشعاب هایی که خارج از محدوده و اصول باشد، وارد شبکه نخواهد شد.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد:  تاکنون ۳۰۰ انشعاب غیر متعارف فاضلاب شناسایی شده و این اقدام همچنان ادامه خواهد داشت.

ادارات دولتی بیشتری بدهی را به شرکت آب و فاضلاب دارند

ساقی در ادامه به میزان مطالبات شرکت آب و فاصلاب خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این شرکت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ادارات دولتی و منازل مسکونی طلب دارد که بیش از دو میلیارد تومان آن مربوط به ادارات است.

رشد ۲۰درصدی مصرف آب در اسفندماه

وی همچنین با بیان اینکه هر ساله در اسفند ماه مصرف آب ۲۰درصد افزایش می یابد، اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار لیتر آب در ثانبه مصرف شد که دو برابر مصرف ماه های گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی همچنین به کاهش بارش باران طی امسال اشاره کرد و گفت:  سال گذشته ۱۲۰ میلی متر بارندگی را داشته ایم اما امسال ۹۰ میلی متر بوده است.

وی همچنین به حفر ۲۳ حلقه چاه در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: چهار حلقه چاه در بجنورد، سه حلقه در شیروان، هشت حلقه در اسفراین، دو حلقه فاروج و در هر کدام از شهرهای آشخانه، راز، زیارت، قوشخانه، تیتکانلو و سنخواست یک حلقه چاه آب حفر می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار