کد خبر: ۳۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
به گزارش اختصاصی آرانیوز، سیدعباس صالحی با تقدیر از اقدامات و عملکرد مجموعه دستگاه های فرهنگی و هنری بخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: برای تک تک ما ایرانیان خوزستان یکی از استان‌های کشور نیست بلکه قلب کشوراست و بخش وسیعی از جامعه ایرانی ما  به این استان برمی‌گردد. نقش  استان خوزستان در دوران دفاع مقدس  به عنوان سپری برای ایران اسلامی به یاد ماندنی است.

وی تصریح کرد: حق  و سهمی که این استان بر تک تک نسل‌های کشور ایران دارد حقی است که از یادها نمی‌رود و این علاوه بر حقوق و نکات دیگری است که استان خوزستان در ذهن و تاریخ کشور ایران داشته است،  دروازه تشیع از این استان بوده و بزرگانی از صحابه ائمه بزرگوار نیز از این مسیر به فضای ایران زمین منتقل و نقشموثری دراین کشور ایفا کردند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این منطقه، بر اساس آماری که در دست هست، نشان دهنده قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای این منطقه است.

صالحی با اشاره به  تفاهم نامه‌ای که میان استانداری خوزستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شده‌است، اظهارداشت: این تفاهم نامه نیز همچون تفاهم‌نامه‌های سایر استان‌ها در یک بازه زمانی ٣ ساله قابلیت اجرا دارد که امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهم نامه تحولات مهمی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این تفاهم نامه وظایف و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل و شهرستان‌ها واضح‌تر و شفاف‌تر نمایان شده‌است .

این عضو هیئت دولت، حضور فعال و همراه با تخصص محمد جوروند مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را برای استان بسیار با اهمیت خواند و گفت: این در حالی است که مجموعه کارکنان این اداره نیز در استان با جان و دل کار می کنند و این امر یکی از ویژگی های بسیار مهم در خوزستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از همکاری های استاندار خوزستان با این وزارتخانه قدردانی کرد و گفت: در این میان نیز باید تقدیر و تشکر ویژه ای هم از اقدامات و فعالیت های فرهنگی هنری که در منطقه آزاد اروند صورت گرفته داشته باشم و امیدوارم مدیران این منطقه بتوانند زمینه های لازم را بیش از پیش برای جوانان و علاقمندان به فرهنگ و هنر فراهم کنند.

انتهای پیام/


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار