کد خبر: ۳۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
استاندار مرکزی گفت: امسال بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در استان مرکزی داشته‌ایم و این میزان صادرات به یک میلیارد دلار هم می‌رسد.
به گزارش آرانیوز سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سالن ورزشی شهدای روستای جلماجرد خمین اظهار داشت: مدت زمانی که برای بهره‌برداری سالن ورزشی چندمنظوره شهدای جلماجرد طول کشیده، 120 روز بوده که این سرعت عمل نشان دهنده نقش مهم بخش خصوصی و مشارکت خیران در به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی است.

وی افزود: با توسعه بخشیدن به زیرساخت‌های ورزشی، فرصت بسیار ارزشمند برای جوانان ایجاد می‌شود که در این راستا استفاده از سالن‌های ورزشی جسم، روح و شناخت استعداد‌های ورزشی را تقویت می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر خیران در ساخت پروژه‌های عمرانی مشارکت کنند روند سریع‌تری در به اتمام رسیدن پروژه شکل می‌گیرد و همچنین اجر بسیاری برای خیران دارد، این همکاری حاکی از آن است که هنوز در جامعه  وجدان‌های بیدار، فرهیخته و خودباور وجود دارد که این افراد به  رفاه و آسایش مردم توجه ویژه‌ای دارند.

آقازاده بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در شهرهای بزرگ وجود دارد، در سال‌های اخیر روند معکوسی در مهاجرت‌ها ایجاد شده، به این صورت که با  توسعه زیرساخت‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در مناطق روستایی، روند مهاجرت‌ها به روستا فزایش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی در خمین زیاد نیست و کشاورزی هم در این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد این شهرستان از لحاظ اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد، در نتیجه با استفاده از اقداماتی نظیر بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی، صنعتی، تولیدی و مجتمع گلخانه ای و دامداری می‌توان این روند را تغییر داد، این درحالی است که اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده که در سال‌های آینده نمود پیدا می‌کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به وجود شرایط اقتصادی نامطلوب رشد دو برابری صادرات را در استان مرکزی شاهد هستیم به طوری که امسال بیش از 700 میلیون دلار صادرات در استان مرکزی داشته‌ایم و این میزان صادرات به یک میلیارد دلار هم می‌رسد.

آقازاده خاطرنشان کرد: اگر مردم عزم و اراده قوی داشته باشند و دولت هم حمایت‌های لازم را داشته باشد، با توجه به وجود تحریم‌های اقتصادی کمرشکن، آینده درخشانی در انتظار مردم ایران است، البته بزرگترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دولت‌های غربی را تحمل کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: مسئولان و مردم به‌عنوان سرباز اقتصادی در جبهه جنگ با دشمن هستند که رمز پیروزی و سربلندی در این جبهه متحد بودن و داشتن روحیه انقلابی و جهادی است که در این حالت می‌توانیم در برابر تحریم‌ها پیروز شویم.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار