کد خبر: ۳۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۵.۳ درصد از مردم استان دارای فشارخون بالا هستند.
به گزارش آرانیوز، فرزام بیدارپور بعد از ظهر امروز در نخستین نشست مجمع سلامت استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا 76 درصد از مردم دنیا بیماری غیرواگیر دارند و بیماری 10 درصد نیز به حوادث و مابقی بیماران در حدود 10 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر در دنیا، گفت: چهار بیماری مهم که عموما موجب مرگ می‌شوند و درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهند، بیماری قلبی در حدود 17 و نیم میلیون نفر، 8 میلیون و 200 هزار نفر به دلیل سرطان، 4 میلیون بیماری تنفسی و یک و نیم میلیون بر اثر بیماری دیابت فوت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در کشور نیز دلایلی زیادی همچون تغذیه نامناسب یعنی مصرف بیش از حد قند، نمک و چربی، فشارخون بالا، چاقی، کم تحرکی، سیگار و آلودگی هوا برای ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در کشور وجود دارد.

وی گفت: در استان 12.2 درصد از افراد بالای 18 سال روزانه سیگار می‌کشند که این آمار 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

بیدارپور با اشاره به آمار بیماران مبتلا به فشار خون در افراد بالای 18 سال در استان، افزود: در کشور نرخ ابتلا به فشار خون 27 درصد بوده که 35.3 درصد از مردم کردستان دارای فشارخون بالا هستند.

وی اظهار کرد: بیماران مبتلا به قند خون بالا و دیابت در کشور 9.5 و در استان 8.5 بوده و آمار کم‌تحرکی در کشور 90.3 درصد و در کردستان 78.2 درصد از افراد تحرک استاندارد را ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ضروری است که بر اساس این گزارشات عوامل خطر در ایجاد بیماری‌ها را شناسایی کنیم و آن را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار