کد خبر: ۳۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: توجه به المان‌های هنر بومی و هویت بومی بسیار بحث مهمی را در صنایع دستی دارد که باید به آن توجه شود.
به گزارش آرانیوز، معصومه ابتکار صبح امروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در قزوین اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزنده‌ای که در جهت نیل بانوان به اهداف هنری و تامین معیشت خانوار اثرگذار است.

وی افزود: بخشی از مشاغل بانوان در جامعه، مشاغل غیر رسمی و شامل مشاغل خانگی است که بسیار ارزشمند و ستودنی است زیرا سرمایه اولیه کمی را می‌طلبد که دولت از اشتغال این بانوان حمایت می‌کند

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: بانوان عمدتا می‌توانند این مشاغل را در منزل انجام دهند و گاهی این مشاغل، مشاغل خانوادگی است و کل خانواده در انجام این شغل دخیل هستند که اشتغال خوبی می‌تواند ایجاد کند.

ابتکار بیان کرد: آموزش و توان‌افزایی در این زمینه یکی از برنامه‌های مهم دولت در رابطه با مشاغل خانگی است و این توان افزایی در جهت حمایت از صنایع دستی است که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.

وی با اشاره به گزارشی که دیروز در دولت ارائه شد عنوان کرد: 75 درصد از مشاغل مرتبط با صنایع دستی در اختیار بانوان قرار دارد و این نشان دهنده سهم بزرگی است که زنان در تولیدات صنایع دستی کشور دارند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: اهمیت آموزش و ارتقاء استانداردها، کیفیت تولیدات، استفاده از تولیدات بومی و سنتی و توجه به المان‌های هنر بومی و هویت بومی بسیار بحث مهمی را در صنایع دستی  دارد که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: در کنار این مسئله آموزش بنگاه‌داری و کار آفرینی هم بسیار مهم است و این مسئله جزو جهت گیری‌هایی است که ما آن را دنبال می‌کنیم که زنان جامعه بتوانند در کنار هنری که دارند، آن هنر را مدیریت کرده و موضوع اشتغال و کار آفرینی و مسائل آن را پوشش دهند.

ابتکار تصریح کرد: دولت در بحث تسهیلات و حمایت‌ها یک حمایت آموزش توان افزایی را دارد و توان افزایی و آموزش در دستورات بخشهای مختلف دولت است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان خاطرنشان کرد: هم مراکز فنی وحرفه ای و هم مراکز آموزش‌های صنایع دستی این یک قسمت داستان ماست و در بخش دیگر حمایت هاست که تسهیلات و حمایت ها هم یک تسهیلات فراگیر و پایدار باید باشد.

وی با اشاره به اشتغال پایدار در روستاها اظهار داشت: در بحث تسهیلات محدودیت‌هایی وجود دارد و ترجیح بر این است که به‌صورت جمعی و گروهی، تعاونی‌ها  و صندوق‌های خرد بانوان به ویژه در روستاها در این زمینه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: یک موضوع مهم موضوع حمایت از بازاریابی است که در مرحله اهمیت بسیار بالایی قرار دارد بازار این تولیدات بانوان باید فراهم باشد و این خواست خود بانوان نیز هست تا بتوانند  اشتغال‌زایی و درآمدزایی داشته باشند.

ابتکار در ادامه گفت: ابعاد مختلفی که در مسائل بازاریابی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که یکی از مهمترین آنها مسئله تجارت الکترونیک است که در هفته گذشته نخستین اجلاس و نشست ملی نقش IT و ICT را درتوان افزایی زنان با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برگزار کردیم.

 وی افزود: در این اجلاس روش‌های آموزش زنان و توان افزایی  آنها در به کار گیری فن آوری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و قرار شد این کار با همکاری وزارت ارتباطات در سطح ملی به صورت فراگیر اجرا شود و دراردیبهشت امسال نشست بین‌المللی برگزار شود که شیوه‌ها و تجربیاتی که کشورهای مختلف دنیا در این زمینه دارند، به آموزش زنان ایرانی نیز انتقال پیدا کند و ما بتوانیم یک روابط بین المللی داشته باشیم، زیرا تجارت تجارت جهانی است واگر بانوان بتوانند به بازارهای جهانی راه پیدا کنند صنایع دستی ایران در رتبه بندی صنایع دستی جهان رتبه بسیار بالایی خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رتبه صنایع دستی بانوان ایرانی در رده سوم و چهارم قرار دارد و اگر ما واقعا بتوانیم بازارهای جهانی را با توجه به فن آوری‌های خوب و ارتباطاتی که در کشور داریم کسب کنیم به یقین برای زنان و تولیدکنندگان خانگی بسیار مثمرثمر است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار