کد خبر: ۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
استاندار کردستان اعلام کرد:
استاندار کردستان با ابراز تأسف از اینکه همت جمعی در مدیران استان برای رفع مشکل بیکاری بکار گرفته نشده است، اظهار کرد: باید در بحث اشتغال فراگیر تعارفات را کنار گذاشت و با توجه به آمار بالای بیکاری این استان و آهنگ ضعیف توسعه در آن، فراتر از استان‌های دیگر در راستای جذب اعتبارات اشتغال‌زایی تلاش کرد.
به گزارش آرانیوز، بهمن مرادنیا در هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال کردستان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با تأکید بر اینکه خروجی طرح و کارگروه‌ها دارای اهمیت است، اظهار کرد: در مجموعه استان اگر همت وجود نداشته باشد مجبوریم تصمیمات دیگری را بگیریم که منتهی به شرمندگی در مقابل مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضعف از خودمان است، افزود: در زمینه بحث اشتغال فراگیر تعارف را کنار بگذاریم و هر بانکی که قادر به ارائه خدمات و تسهیلات نیست اعلام کند تا تکلیف ما با آنان روشن و بانک فعال دیگری را جایگزین سازیم.

استاندار کردستان با ابراز تعجب از اینکه چرا اراده جمعی در استان برای اشتغال به وجود نمی‌آید، گفت: با وجود اینکه مشکلات بی‌شماری در بحث بیکاری وجود دارد، مسئولین تنها همدیگر را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بانک‌ها نباید خود را با سطح کشور قیاس کنیم، تصریح کرد: این مقایسه کاملاً اشتباه است و ما باید در ارائه خدمات به متقاضیان پیشرو باشیم، چرا که اگر در بحث تسهیلات تکلیف روشن نشود اتفاقی در تولید یا اشتغال نخواهد افتاد و سرمایه‌گذاری به تولید منتهی نخواهد شد.

مرادنیا با تأکید بر اینکه اشتغال روستایی باید به پروژه‌های خاص اختصاص داده شود، توضیح داد: این تخصیص در بحث توسعه باغات، در بحث شیلات و گل‌خانه به عنوان سه پروژه اشتغال روستایی پیشگام اختصاص داده شود، به گونه‌ای که هر شخصی در این حوزه فعال است جذب شده و مابقی ایده‌ها در ادامه طرح‌های اشتغال مدیریت شوند.

استاندار کردستان بر اهمیت حضور مدیران کل در نشست‌های اشتغال فراگیر استان برای تسریع در پیشبرد امور و حل مشکلات تأکید و اعلام کرد: باید در قبال مردم احساس مسئولیت کرده و اگر به هر دلیل نتوان در جلسه شرکت داشت، بابت این کم کاری از مردم عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه از جو حاکم چنین استنباط می‌شود که دستگاه‌های اجرایی ما در سطح شهرستان‌ها توجیه نشده‌اند یا اصلا دستورالعمل‌ها را مطالعه نکرده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه بانک‌ها نیز در این میان نهایت سخت‌گیری را در ارائه تسهیلات لحاظ کرده‌اند.

مرادنیا با ابزار تأسف از ارتباط بسیار ضعیف بین دستگاهی استان، افزود: دستگاه‌های ما با هم بیگانه هستند و هر کسی حوزه خود را پوشش می‌دهد که می‌تواند ناشی از بی‌تفاوتی، بی‌باوری یا جدی پای کار نبودن دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال‌زایی باشد.

وی با اشاره به اینکه اعلام این موضوع که ما یک درصد جذب در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر داشته‌ایم هیچ پاسخ و توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: جذب 400 میلیارد ریال برای اشتغالزایی در استان کردستان با آمار بیکاری شایان توجه آن   رقم بالایی  نیست.

مرادنیا خطاب به حاضرین گفت: با توجه به اینکه در جذب این میزان دو سال ناتوان بوده‌ایم، پس چگونه می‌توانیم به جذب اعتبار 10 هزار میلیارد ريالی موفق عمل کنیم؟

مرادنیا در پایان اعلام کرد: 34 هزار میلیارد تومان یک‌بار در مجلس و دولت برای رفع بیکاری کشور تخصیص داده شده است که اگر در شرایط کنونی کردستان از این بودجه استفاده نشود، نمی‌توان گره یا مشکلی را از زندگی مردم باز کرد.


انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار