کد خبر: ۳۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.
به گزارش آرانیوز، یکصد و هفتاد‌ و چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه 14 بهمن)، دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 215 تن از نمایندگان آغاز شد.

دستور‌کار امروز صحن علنی مجلس به شرح زیر است:

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97

به گزارش تسنیم، نمایندگان روز چهارشنبه(11 بهمن) کلیات لایحه بودجه را با 182 رأی موافق 73 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع تصویب شد.

وکلای ملت پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور وارد بررسی بخش درآمدی بودجه سال آینده شدند که در اولین مصوبه خود در این بخش میزان واریز درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی را مشخص کردند، همچنین نمایندگان در مصوبات دیگری دو مجوز به دولت دادند تا از صندوق ذخیره ارزی به صورت مشروط برداشت کند و همچنین به وزارت نفت برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های گاز استانی نیز مجوز دادند.

تاجگردون: شاکله بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تغییر نکرد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه شاکله بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تغییر نکرد، گفت: نوبخت در هر دو مرحله از گزارش کمیسیون تلفیق دفاع کرده است.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور در این کمیسیون گفت: گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 تغییر زیادی با لایحه بودجه دولت ندارد و شاکله آن بر هم نخورده است.

وی با بیان اینکه دولت نیز چنین اظهار نظری نکرده که شاکله بودجه تغییر کرده است، افزود: اگر شاکله بودجه از لحاظ اعداد و ارقام و همچنین احکام تغییر خیلی جدی داشته باشد شورای نگهبان ایراد گرفته و آن را به قوه مقننه ارجاع می‌دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه  و بودجه از گزارش اول کمیسیون تلفیق بودجه که از سوی نمایندگان رد شد دفاع کرده بود، ادامه داد: آقای نوبخت از گزارش دوم و اصلاحی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه که پس از رد کلیات بودجه، تهیه و تدوین شده بود نیز دفاع کرده است.

مجوز مشروط مجلس به دولت برای برداشت از حساب ذخیره ارزی

مجلس شرایطی برای دولت جهت برداشت از صندوق ذخیره ارزی را مشخص کرد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 11 بهمن در جریان بررسی جزئیات لایحه 97 در بخش درآمدی با اکثریت آرا بند ج تبصره یک این لایحه را تصویب کردند.

در بند ج تبصره یک لایحه بودجه 97 آمده است: چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گاز و خالص صادرات گاز در سال 1397 کمتر از یک میلیون و 700 هزار و یکصد و 14 میلیارد و 403 میلیون ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل 50 درصد منابع حساب ذخیره ارزی، به استثنای 50 درصد سهم صندوق توسعه ملی برای تامین مابه‌التفاوت حاصل شده اقدام کند. 

همچنین نمایندگان مجلس در این جلسه بخش درآمدی بند الحاقی 2 تبصره یک لایحه بودجه 97 را نیز از مجموع 224 نماینده حاضر، با 177 رای موافق، 11 رای مخالف و 4 رای ممتنع تصویب کردند.

در بخش درآمدی بند الحاقی 2 تبصره یک لایحه بودجه 97 آمده است: شرکت ملی نفت ایران موظف است از محل منابع در اختیار خود معادل ریالی 4 میلیون تن مواد اولیه قیر وکیوم شده رایگان تا سقف مبلغ 30 هزار میلیارد ریال قرار دهد و در حساب‌های فی مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و با آن از محل خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاهها تسویه نماید.


انتهای‌پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار