کد خبر: ۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: باید با اغتشاشگر چه دانشجو، چه طلبه و غیره برخورد شود، اگر می‌خواهید رأفت کنید اشکالی ندارد اما نازشان نکنید و طوری نشود که تلقی کنیم دغدغه برخی افراد آزادی اغتشاشگران است.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته با اشاره به دهه فجر و پیروزی انقلاب، اظهار داشت: با کمک خدا پس از انقلاب جنگ قومیت‌ها، جنگ تحمیلی، توطئه منافقین، کودتاها و فتنه‌ها از سر مردم کم شد و نیروهای مسلح ما بازوان پرتوان این ملت بوده، هستند و خواهند بود.

وی در خصوص راهبرد آمریکا در ایران، اظهار داشت: استراتژیست‌های آمریکایی 4 مطلب را در رابطه با ایران قبل از روی کار آمدن اوباما مطرح کرده بودند و گفتند اگر ایران این 4 کار را انجام دهد روابط‌مان حسنه می‌شود وگرنه باید به سمت براندازی برویم.

خاتمی افزود: اولین کار مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته‌ای بود که من تحلیلی راجع به آن چه صورت گرفت، ندارم اما اعلام می‌کنم که نظام و مسئولین ما اتفاق نظر دارند که مطلقا مذاکره مجدد و اصلاح و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. این راهبرد قطعی ماست و آمریکایی‌ها در آن شک نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: موضوع بعدی کاهش قدرت موشکی ایران بود تا اسرائیل خیالش راحت شود اما در این حوزه نیز به صراحت و شفاف می‌گویم به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند و اگر می‌خواهند برای این موضوع بیایند مذاکره کنند جواب‌شان را پیشاپیش می‌دهیم.

خاتمی  تصریح کرد: موضوع دیگری که آمریکایی‌ها گفته بودند این بود که از حمایت حزب‌الله و مبارزان فلسطینی دست برداریم. ایران از این حمایت دست برنداشته و نمی‌دارد. ما حزب‌الله را یک گروه باشرف و مدافع حریم وطن و مبارزان فلسطینی را مبارز علیه اشغالگری می‌دانیم.

وی افزود: موضوع آخری که آنها مطرح کرده بودند این بود که ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود تا رابطه را حسنه کنیم. مقصود آمریکا این بود که کدخدای منطقه باشد اما توی دهانش زدیم. او لبنان و عراق و سوریه در مشت می‌خواست که نشد و باید آرزوی خاورمیانه بزرگ را به گور ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: از 4 درخواست آمریکایی‌ها در حداقل 3 درخواست کاملا ناکام شدند لذا به عرصه براندازی روی آوردند و رئیس‌جمهور روانی، وزیر خارجه و رئیس CIA آمریکا گفتند هر کاری از دستشان بربیاید برای براندازی، انجام می‌دهند. ما هم می‌گوییم هر کاری علیه آمریکا از دست‌هایمان برآید انجام می‌دهیم و فریاد مرگ بر آمریکا برمی‌آوریم.

خاتمی گفت: آنها وارد فاز براندازی شدند و در این فاز جدولی را ترسیم کردند که خانه‌های زیادی دارد. آنها گفته بودند برای آسیب زدن به نظام باید راس قله این نظام یعنی ولایت را هدف قرار دهند. لذا شیب خود را در توهین به راس نظام قرار دادند. راس نظام ما ولایتی است که تدبیر او امنیت کشور و دور کردن خطر داعش را دنبال داشت. در این ماجرا برخی از رئوس فتنه سال 88 نیز به کمک آمریکا آمدند و می‌خواهند این خانه را هم آنها پر کنند.

وی افزود: خانه دوم این جدول ناامید کردن مردم است. در حالی که با تلاش مسئولین و رهبری مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایجاد آشوب و ناامنی خانه سوم این جدول آمریکایی بود و در این عرصه هم برخی کانال‌ها در فضای مجازی آتش بیار معرکه‌اند. ما گفتیم اگر آنها را باز کنید باز فتنه‌گری‌ها شروع می‌شود و ملاحظه می‌کنید این شیاطین بنا دارند در هر مناسبت مقدسی فتنه کنند.

خاتمی با بیان اینکه من قبلا هم گفته بودم با فریب خوردگان مدارا شود، گفت: الان هم می‌گویم آنهایی که بازی و فریب خورده‌اند تنبه شوند و بیدارشان کنید و تعهد دهند که دیگر شیطنت نکنند و سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند نه اینکه بیایید نازشان کنید و مسئول محترم بیاید مصاحبه کند که همه آنها آزاد شده‌اند. این ناز کردن آنهاست.

وی تاکید کرد: باید با اغتشاشگر هر کس که هست چه دانشجو، چه طلبه و ... در قبال کارش برخورد شود. اگر می‌خواهید رأفت کنید اشکالی ندارد اما نازشان نکنید و جوری نشود که تلقی کنیم دغدغه برخی افراد آزادی اغتشاشگران است. به همان اندازه که مهر و رافت دارید باید در برابر لیدرهای اغتشاشگران خشم داشته باشید و با قاطعیت علی‌وار برخورد کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید با سران فتنه با قاطعیت برخورد کرد، گفت: من در فتنه 88 هم اعلام کردم. الان هم می‌گویم در فقه ما آن کسی که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد، آتش بزند و مردم را بکشد این باغی است و این حکم باغی در فقه ما اعدام است. این دستور صریح قرآن است. اگر می‌خواهیم امنیت داشته باشیم باید مهر به جا و خشم به جا داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه اغتشاش و ناامنی از اقدامات آمریکا برای براندازی است، اظهار داشت: تشدید فشار اقتصادی از دیگر برنامه‌های آمریکاست و قطعا مردم آنها را ناکام خواهند گذاشت.

وی با اشاره به راهبرد آمریکا در منطقه گفت: راهبرد آمریکا این است که منطقه را ناامن نگه دارد تا امنیت اسرائیل تامین شود و در حال انتقال داعش به افغانستان برای رسیدن به اهداف خود است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: ولیعهد خام و نپخته عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک ایالت آمریکا است. او اخیرا دستور داده ورود شراب، فساد و فحشا آزاد شود. از طرفی شاهد جنایاتش در یمن و بحرین هستیم.

خاتمی افزود: بحرین تبدیل به یک زندان بزرگ شده و شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت و اعدام معنوی کردند و اجازه درمان به او نمی‌دهند در حالی که اگر قرار باشید کسی در بحرین سلب تابعیت شود آل خلیفه هستند که اصلا بحرینی نیستند و بیابانگرد حجاز بودند که توسط انگلیس به بحرین آمدند و عاقبت آنها عاقبت شاه خواهد بود و سرنگون می‌شوند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار