کد خبر: ۳۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم گفت: فرهنگ در اولویت مسئولان نیست، کاهش اعتبارات فرهنگی نشان می‎دهد که نگاه درست فرهنگی در کشور وجود ندارد و این در حالی است که مقام معظم رهبری به موضوعات فرهنگی تأکید دارند.
به گزارش آرانیوز، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: دشمنان این مرز و بوم به‌دنبال این هستند که صنعت موشکی ایران را تضعیف کنند تا آمریکایی‎ها که در منطقه ناکام بودند بتوانند به اهداف خود در منطقه برسند.

وی با ابراز اینکه فرهنگ در اولویت مسئولان نیست، تصریح کرد: در بحث علمی نیز مقام معظم رهبری پیگیری‎هایی داشتند و ایشان نقشه جامع علمی کشور را مطرح کردند و پس از آن نیز تأکیداتی را که بیان کرده بودند مطالبه داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با یادآوری اینکه از ابتدای انقلاب دو نگرش در کشور وجود داشته و عده‎ای تفکر غرب‌گرا داشتند، افزود: این افراد اسلام را در حد نماز و روزه می‎دیدند و در نظام اجتماعی کاملاً لیبرال برخورد کردند.

حسینی به پیش‎نویس قانون اساسی در دولت موقت در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: این پیش‎نویس از کشورهای غربی و بلژیک منشأ گرفته شده بود و افرادی مثل شهید بهشتی به موضوع ولی‎فقیه در قانون اساسی پرداختند و عدم وجود چنین مسائلی بیانگر وجود افرادی با تفکر لیبرال در سیاست بود.

وی تأکید کرد: در دهه هفتاد و پس از دوران هشت سال دفاع مقدس فضای کشور فضای ایثار و گذشت بود اما امروز برخی از افراد دنبال این هستند که تفکر نیروهای جوان را دچار استحاله کنند و فرش قرمز زیر پای افرادی پهن کردند که با معیارهای اسلامی فاصله داشتند.

حسینی افزود: فرهنگ در اولویت مسئولان نیست، کاهش اعتبارات فرهنگی نشان می‎دهد که نگاه درست فرهنگی در کشور وجود ندارد و این درحالی است که مقام معظم رهبری با گروه‎های مختلف هنری و فرهنگی دیدار و بحث می‎کنند و به موضوع فرهنگ اهتمام دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم تصریح کرد: باید فضای شبکه‎های مجازی داخلی تقویت شود و این درست نیست که اطلاعات زیادی از کاربران کشور در اختیار افرادی خارج از کشور قرار گیرد، تنها 17 درصد برای راه‎اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال 1397 بودجه اختصاص داده شده و نیاز است که در حوزه فضای مجازی تلاش بیشتری انجام شود. گاهی آمارسازی‎هایی در فضای مجازی اتفاق می‎افتد که با واقعیت‎های جامعه تطابق ندارد و اگر رسانه‎ها وظایف خود را درست انجام دهند این مشکلات کمتر می‎شود.

وی درباره وضعیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: ساختار جدید ترسیم کردیم و از سطح شهرستان‎ها به‌دنبال شکل‌گیری شورای 30نفره هستیم. امید داریم که این روش به نتیجه برسد و در بسیاری از شهرستان‎ها حضور داشتیم و اگر ساماندهی شود می‎توانیم در سال آینده مجمع مرکزی و شورای عالی جبهه مردمی انقلاب اسلامی را تشکیل دهیم.

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار