کد خبر: ۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
تغییر و انتصاب سه فرماندار در گلستان، طی روز جاری و تغییرات دیگر در سطوح بخشدار و معاون فرماندار، نشان داد که به زودی گلستان پس از روی کار آمدن استاندار جدید، تغییرات گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد.
به گزارش آرانیوز، از ابتدا نیز می‌شد حدس زد که تغییرات مدیریتی در استان امری اجتناب‌ناپذیر است، چرا که تجربه چهار ساله و چه بسا فراتر از این محدوده زمانی، نشان داد عرصه‌های مدیریتی در این استان به ویژه در وزارت کشور باید دچار تحول و دگرریسی شود.

انتخاب اکثریت نیروهای با تجربه وزارت کشوری در عرصه‌های فرمانداری و بخشداری‌ها نشان از هوشمندی مدیر ارشد استان دارد، چرا که وی می‌داند در این زمان کوتاه، فرصتی برای هزینه مادی و تجربه‌اندوزی ماموران دیگر دستگاه‌ها نیست و وی باید از این زمان اندک، حداکثر استفاده را به عمل آورد.

به نظر می‌رسد، این رویکرد هوشمندانه موجب شد، تا نیروهای مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها هم با نگاهی مثبت به آینده چشم بیاندوزند و امید و انگیزه دوباره به این تشکیلات حاکمیتی لبخند بزند و شرایط کاری در این مجموعه  مسیر تازه‌ای را تجربه کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید مناف هاشمی استاندار گلستان در احکام جداگانه‌ای محمود سالاری به عنوان فرماندار شهرستان رامیان، سیدرسول حسینی را به عنوان فرماندار شهرستان آزادشهر و محمد حمیدی را به عنوان فرماندار شهرستان کلاله منصوب کرد.

استاندار گلستان از تلاش‌ها و خدمات جواد صادقلو به عنوان فرماندار رامیان، حبیب شفائی به عنوان فرماندار آزادشهر، نصرت برزگر به عنوان فرماندار کلاله به عنوان فرمانداران پیشین این شهرستان‌ها تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد با حضور فرمانداران جدید مسیر خدمات‌رسانی به مردم شریف این شهرستان‌ها ادامه داشته باشد.

نگاهی به کارنامه فرمانداران جدید نشان می‌دهد که رویکرد استاندار گلستان، به سمت استفاده از نیروهای وزارت کشوری است، هرچند در این میان یکی از فرمانداران تازه منصوب شده، هیچ سابقه وزارت کشوری ندارد، اما به عنوان یک نیروی باتجربه می‌توان انتظار داشت که شرایطی بهتر را به مثابه گذشته در شهرستان آزادشهر ایجاد کند.

از سویی دیگر «سالاری»، فرماندار جدید شهرستان رامیان، از نیروهای باسابقه وزارت کشور، کسی است که در کارنامه کاری خود مدیریت اداره کل دفتر فنی استانداری در سال‌های دور بر عهده داشت و حتی مدتی نیز به عنوان سرپرست معاونت عمرانی استانداری گلستان  اشتغال داشته است.

شاید موضوع جذاب در این میان آن باشد که وی یکی از اعضای هیات موسس کانون صنفی در شرف تاسیس کارکنان استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان است و انتصاب وی نشان داد که هاشمی با این انتخاب هوشمند مدیریت یکی از مناطق پر چالش استان را در چنبره تجربه و کارآمدی یک نیروی وزارت کشوری سپرده است.

رامیان یکی از شهرستان‌هایی است که با مشکلات عدیده‌ای در زمینه اقتصادی و اشتغال جوانانش دست و پنجه نرم می‌کند و حضور سالاری و برنامه‌های وی می‌تواند تا حدودی این امیدواری را در این شهرستان ایجاد کند و شرایط فعلی این منطقه را به سمت بهبود بهتر اوضاع رهنمون شود.

از سویی دیگر انتخاب «حمیدی» به عنوان فرماندار کلاله، از دیگر اتفاقاتی است که از چند هفته پیش قابل حدس بود، وی از نیروهای باسابقه وزارت کشور است که بیشتر عمر کاری خود را در دفتر فنی استانداری طی کرد و در زمان دولت نهم به عنوان معاون دفتر فنی استانداری منصوب و با آغاز شروع به کار دولت دهم نیز با پرشی بلند به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد منصوب شد.

حمیدی پس از پایان ماموریت خود در گنبدکاووس به عنوان مدیر کل دفتر شهری استانداری گلستان انتخاب شد و پس از حضور هاشمی به عنوان استاندار گلستان، از وی به عنوان یکی از گزینه‌های فرماندار در شرق استان یاد می‌شد که این موضوع با انتصاب وی به عنوان یک وزارت کشوری تحقق یافت و مدیریت فرمانداری کلاله به وی سپرده شد.

فرماندار جدید شهرستان کلاله  نیز همچون سالاری از نیروهای باتجربه وزارت کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود حضور وی در منطقه محروم فرصتی مناسب برای وی باشد تا با کار و تلاش بیشتر آینده بهتری را برای شهرستان محروم کلاله مهیا سازد.

*نمره مثبت به انتصابات اخیر استاندار گلستان/ تاکید بر اعتماد استاندار گلستان به وزارت کشور‌ها در انتخاب مدیران  

در این بین این اتفاقات خوشایند برای مجموعه وزارت کشور تنها به این تغییر ختم نشد و انتخاب چند وزارت کشوری به عنوان  سرپرست اداره کل، معاون فرماندار و بخشدار نشان داد که استاندار گلستان به مجموعه وزارت کشور و توانمندی این مجموعه اعتقاد دارد و  این مسیر را در انتصاب اخیر خود به شدت مورد توجه قرار داده است.

باید پذیرفت هر تغییراتی در عرصه مدیریتی نیاز به زمان و صبوری دارد، هرچند ممکن است حضور نیروهایی خارج از آن مجموعه برای پست‌های مدیریتی چندان خوش‌آیند باشد اما یک نکته مهم را نباید از یاد برد که تغییرات فعلی با وجود همه فشارها و برخی سهم‌خواهی‌ها انجام می‌گیرد.

یک نیروی وزارت کشوری با اشاره به تغییرات فعلی در سطح استان گفت: روند فعلی نشان می‌دهد که نگرش جدید در عرصه انتخاب مدیران تغییر کرده و بدون شک توجه به توانمندی مجموعه وزارت کشور در این فرآیند حرکتی ارزشمند و قابل تحسین است.

م. صادقی  اظهار کرد: این رویکرد مدت‌ها است که به عنوان یک خواسته صنفی مد نظر کارکنان مجموعه وزارت کشور است که البته خوشبختانه با تغییرات فعلی می‌توان گفت که این خواسته به حق  در حال انجام است.

وی ادامه داد: باید به نیروهای با تجربه استانداری و فرمانداری‌های استان مجال و فرصت تجربه ‌اندوزی به آنان داد تا بتوان در سال‌های آینده مدیرانی جدید و تحول‌گرا به استان معرفی کرد و مجموعه کارکنان وزارت کشور در استان به دشت از این سیاست شجاعانه حمایت می کنند.

  این نوع نگرش مثبت تقریبا در تمامی بدنه وزارت کشور در استان جاری است و انتظار می‌رود با انتخاب  نیروهای با تجربه و جسور از مجموعه وزارت کشور شرایط رکودی که فعلا در بدنه این مجموعه حاکمیتی حاکم است مرتفع و انگیزه و تعهد دوباره و بهتر از گذشته جاری شود.

 باید صبور بود و روزهای آینده را به نظاره نشست که هاشمی در تغییرات محتمل پیش رو چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد و آیا در شرایطی که سهم خواهان از هر سو وی را احاطه کرده‌اند، به اعتقاد توانمندسازی مجموعه و اعتماد به آنان ادامه خواهد داد یا نه.

پیش از این سیدمناف هاشمی استاندار گلستان در احکامی جداگانه سیاوش بیاتی را به عنوان «مشاور و مدیرکل حوزه استاندار»، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی را به عنوان « مشاور استاندار در امور روحانیت»، مرتضی غلامی را به عنوان « مشاور استاندار در امور امنیتی»، حاج آخوند عبدالحی میرزاعلی به عنوان «مشاور استاندار در امور اهل سنت استان»، محمدحسن پاسوار به عنوان مشاور استاندار گلستان در امور برنامه ریزی، بودجه، ساختار و تشکیلات، علی مرگدری به عنوان مشاور استاندار در امور اقتصادی، عباس اغنامی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، محمد دودانگی به عنوان سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری استانداری گلستان، یوسفعلی رستمانی مشاور استاندار در امور سیاسی، احسان مکتبی به عنوان «سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری»، رضا مروتی را به عنوان مشاور استاندار و نماینده استانداری گلستان در پیگیری لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون، محمود سالاری به عنوان فرماندار شهرستان رامیان، سیدرسول حسینی را به عنوان فرماندار شهرستان آزادشهر، محمد حمیدی را به عنوان فرماندار شهرستان کلاله، سرکار خانم طیبه خلیلی را به عنوان سرپرست دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان، حسین بای را به عنوان معاون فرماندار شهرستان مینودشت، محمد ابراهیمی را به عنوان بخشدار فندرسک رامیان و رضا باقری را به عنوان بخشدار مرکزی گنبدکاووس منصوب کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار