کد خبر: ۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
استاندار اصفهان خبر داد:
اصفهان – استاندار اصفهان ضروریترین اقدام در راستای رفع مشکلات آبی استان را ایجاد سد سوم کوهرنگ برشمرد و گفت: این پروژه به احتمال قوی در زمستان امسال اجرایی می شود.

به گزارش آرانیوز، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به مسایل مهم استان که باید در اولویت رفع مشکل قرار گیرند، اظهار داشت: از دیدگاه من موضوع های آب، اشتغال و محیط ‌زیست از مهمترین اولویتهای استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب و مسئولان دولتی بر موضوع ایجاد شغل و فراهمسازی معیشت آسان برای مردم تاکید دارند، افزود: بر این اساس شعار خود را در دوره جدید کار قرار دادیم و هر مسئولی جدای از جناح سیاسی خود غیر از خدت به مردم را مدنظر داشته باشد به راهی اشتباه گام گذاشته است.

استاندار اصفهان به موضوع آب به عنوان اولویت دیگر استان اشاره و ابراز داشت: در شرایطی که با کمبارشی و کمبود منابع آبی روبرو هستیم باید برنامهریزی برای رفع مشکلات آبی را مقدم بدانیم و بر این اساس یک‌سوم وقت خود را بر سر مسئله آب استان و احیای زاینده‌رود سپری کردم.

وی با تاکید بر اینکه برای احیای زاینده‌رود نباید دست روی دست گذاشت، ابراز داشت: استاندار قبلی اصفهان متخصص مدیریت آب بودند و فعالیتهای خوبی نیز انجام شد اما همچنان اقدامات بسیاری برای احیای زایندهرود وجود دارد که باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

اجرای تونل سوم کوهرنگ ضروریترین اقدام در راستای رفع مشکلات آبی استان

مهرعلیزاده ضروریترین اقدام در راستای رفع مشکلات آبی استان را ایجاد سد تول سوم کوهرنگ برشمرد و گفت: بدین ترتیب ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به زاینده‌رود اضافه خواد شد.

وی با بیان اینکه پروژه سد تونل سوم کوهرنگ تا پایان سال به احتمال قوی تا پایان سال اجرایی می شود، اظهار داشت: جلسات متعددی با پیمانکار این پروژه برگزار شده است و امیدواریم اجرای پروژه در زمستان آغاز شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از یک‌سوم آب استان در اصفهان مصرف می‌شود، بیان داشت: ساماندهی مسیر رودخانه، مصرف بهینه آب در ابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی و غیره، استفاده از پساب‌های تصفیه‌شده در صنعت از راهکارهایی است که برای رفع مشکل کم آبی در اصفهان ضروری است.

راهاندازی راه‌اندازی پارک پتروشیمی در شرق اصفهان

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود از راه‌اندازی پارک پتروشیمی در شرق اصفهان صحبت کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد فرصت‌های اقتصادی مناسب مانند ایجاد اشتغال در شرق و غرب استان کمک شود.

نرخ بیکاری استان اصفهان از میانگین کشوری دو درصد بالاتر است

مهرعلیزاده با بیان اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان از میانگین کشوری دو درصد بالاتر است، ابراز داشت: اشتغال پایدار و درازمدت را مدنظر قرار داده ایم و برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شده و امیدواریم میزان بیکاری استان را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عمر اتکاء به درآمدهای نفتی رو به انتها است، گفت: به دنبال تبیین واقعیت‌های اقتصادی در سطح ملی و نقش استان به‌عنوان استان الگو و پیشرو هستیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این راستا فعالسازی بخش خصوصی ضرورت دارد به نوعی که با استفاده از سرمایه بخش خصوصی امید به افزایش اشتغال، کار، تولید، رفاه و معیشت مردم افزایش پیدا میکند.

وی از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری بهترین روش برای مبارزه با بوروکراسی بسیار سنگین در استان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار