کد خبر: ۳۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
معاون امور اقتصادی استانداری البرز:
کرج - معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز گفت: تجمیع سرمایه‌های خُرد مردمی در استان ظرفیتی بزرگ برای توسعه تعاونی‌ها است.

به گزارش آرانیوز، عباد الله کامکار ظهر سه شنبه در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه های خُرد بسیاری در اختیار مردم است ولی برخی افراد از اهمیت فعالیت در حوزه تعاونی که منجر به ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی و در کنار آن اشتغال‌زایی می شود اطلاع چندانی ندارند، اظهار کرد: در این راستا اقدامات خوبی در استان البرز صورت گرفته و فروشگاه های زنجیره ای فعالیت های موثری انجام می دهند.

کامکار با اشاره به اینکه با اجماع این سرمایه ها کارهای بسیار بزرگی در راستای رفع معضل بیکاری به ویژه در میان روستائیان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی می توان انجام داد، گفت: با حمایت و تشکیل تعاونی های روستا تعاون و با استفاده از پتانسیل روستا تعاون گام های بزرگی را برای رفع نیاز های مختلف معیشتی مردم می توان  برداشت.

وی با بیان اینکه تعاون چشمه اشتغال جوشان است، تصریح کرد: با تقویت و ایجاد  تعاونی ها در استان می توانیم در مسیر اشتغال زایی گام های مثبتی بر داریم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز بر ساماندهی تعاونی های غیر فعال تاکید کرد و گفت: تعاونی های موجود یا باید به فعالیت خود ادامه بدهند یا منحل شوند، ما در استان به فلسفه وجودی تعاونی ها واقف هستیم.

کامکار گفت: باید تعاونی‌های باهم تعامل داشته باشند، اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر بسیار کارساز خواهد بود، تشویق مردم در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: خروجی تعاونی باید ایجاد اشتغال، گرد هم آمدن مردم و به نوعی فقرزدایی و افزایش رفاه در قالب تعاونی و تقویت روح مشارکت مدنی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار