کد خبر: ۳۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
شهردار همدان:
شهردار همدان با اشاره به اینکه 75 درصد بودجه شهرداری حول تعرفه عوارض محقق می‌شود، گفت: تعیین سود برای مطالبات شهرداری، انگیزه پرداخت را افزایش می‌دهد.
به گزارش آرانیوز، عباس صوفی ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار کرد: امسال تنها سالی بوده که برای دفترچه در شهرداری خیلی بحث شده است و تمام صاحبنظران از جمله مدیران درآمد سابق برای تدوین آن اظهارنظر کردند.

وی افزود: 75 درصد بودجه شهرداری در این حول و حوش می‌چرخد و باید سعی کنیم در حق مردم اجحاف نشود و منابع درآمدی شهرداری همدان نیز نادیده گرفته نشود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه در برخی مسائل با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان اختلاف نظر داریم ولی این مسائل در جلسات داخلی شهرداری مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا موارد قانونی رعایت شده و آسیبی از رای‌های دیوان عدالت به تعرفه وارد نشود چون آسیب‌های بسیاری از آن سو دیده شده است.

وی درباره مصوبه تعیین سود برای مطالبات شهرداری همدان نیز گفت: تعیین سود برای پرداخت مطالبات انگیزه‌ای می‌شود تا بدهکاران شهرداری همدان بدهی خود را پرداخت کنند.

صوفی با اعلام اینکه شهرداری همدان برای پرداخت تخفیف در صدور پروانه ساختمانی در طول سال موافق نیست، اظهار کرد: مردم در هر صورت پایان سال منتظر تخفیف هستند و با ارائه تخفیف می‌توان در جذب مالی نیز گام‌های موثری برداشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: بررسی تعرفه دفترچه عوارض شهرداری‌ها مهمترین موضوعاتی است که شوراها به آن می‌پردازند و در قانون نیز تاکیدات بررسی و تایید دفترچه تعرفه عوارض وجود دارد.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه 14 جلسه برای بررسی تعرفه پیشنهادی شهرداری همدان برگزار شده است، تصریح کرد: سه جلسه تاکنون برای بررسی تعرفه سازمان‌های تابعه شهرداری همدان نیز تشکیل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه موضوعات به صورت شفاف و شیشه‌ای بررسی شده است، عنوان کرد: سخت‌گیری در بررسی‌ها به این دلیل بود تا تامین منافع شهرداری همدان در راستای تصمیم‌گیری درست باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان درباره جرئیات مندرج در بسته پیشنهادی شهرداری همدان بیان کرد: سیاست‌گذاری‌هایی که مدنظر اعضای شورای شهر بود مطرح شد و بر آسان‌سازی پروانه ساختمانی که خواست تمامی اعضای شورای شهر همدان بود تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح و دقیق معبر و کوچه‌ها و به‌روزسانی نقشه‌های محلات نیز مورد تاکید قرار گرفت، گفت: در جلسات، تعرفه پیشنهادی شهرداری، بررسی شد و نقطه نظرات خود را اعلام کردیم تا دفترچه‌ مناسبی مصوب شود.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار