کد خبر: ۳۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احساس ما این است که نیاز سنجی‌های لازم را در حوزه آموزش و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها نکردیم و در بندرلنگه با توجه به‌فضای دریا و ادارات کل‌بنادر ودریانوردی و فضای کشتیرانی قطعا می‌توانیم رشته‌های این‌حوزه را در دستور کار قرار دهیم.
به گزارش آرانیوز قاسم احمدی لاشکی با اشاره به‌ اهداف سفر به‌ هرمزگان، اظهار کرد: حسب برنامه‌هایی که از گذشته کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس داشته، این سفر به استان هرمزگان تدارک دیده شد که هم‌اکنون نیز سه‌گروه در سه‌ شهرستان میناب و بندرعباس و بندرلنگه در حال بررسی سیستم آموزشی آموزش و پرورش و آموزش عالی هستند.

وی افزود: ارزیابی خود را از این سفرها دسته‌بندی خواهیم کرد، ظرف ماه آینده متولیان این حوزه در کمیسیون آموزش حضور پیدا خواهند کرد و برای پیگیری مسائل دستورات لازم را از متولیان و مجریان خواهیم گرفت، البته در این سفر جمعی از مسؤولان از وزارت آموزش و پرورش و هم از وزارت علوم تحقیقات وفناوری حضور دارند و فردا نیز جمع‌بندی اصلی را در بندرعباس خواهیم داشت.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز در حوزه سماء آموزش و پرورش و دانشگاه‌های آزاد، جامع علمی وکاربردی و پیامنور این شهرستان بازدید داشتیم و خوشبختانه اوضاع را نسبت به جاهای دیگر خوب دیدم و اما یک‌مشکل عمده این است که جمعیت دانشجویی در این منطقه رو به کاهش است، البته همه کشور همین وضعیت را دارد ولی می‌شود برنامه‌ریزی‌های اساسی کرد.

 احمدیلاشکی تصریح کرد: نیازسنجی‌های لازم در حوزه آموزش و انتخاب رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها را انجام نداده‌ایم و در بندرلنگه با توجه به‌ فضای دریا و ادارات کل‌بنادر و دریانوردی و فضای کشتیرانی قطعا می‌توانیم رشته‌های این‌حوزه را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در پایان بیان داشت: شان بندرلنگه بیش از این است که دانشگاه آزاد اسلامی آن بیش‌ از 1هزار و50دانشجو و دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی 400 یا 500دانشجو داشته باشند چرا که  شهرستان بندرلنگه با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت باید جمعیت دانشجویی بیشتر از این‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار