کد خبر: ۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در شیراز خبر داد
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مجرمان خشن باید بدانند کشف جرم با بانک اطلاعات ژنتیک ایران به‌سرعت امکان‌پذیر است.
به گزارش آرانیوز، احمد شجاعی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران  و در حاشیه نخستین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به قاضی در کشف جرم کمک کند، راه‌های علمی است که بانک اطلاعات ژنتیک در همین راستا فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به نحوه کار بانک اطلاعات ژنتیک ایران، افزود: از روی آثاری که مجرم در محل جرم بر جای می‌گذارد و از روی (دی ان ای) و با مراجعه به بانک اطلاعاتی ژنتیک، جرم تشخیص داده شده و مجرم دستگیر می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استفاده از بانک اطلاعات ژنتیک 30 درصد جرم را در کشورها پائین آورده است، افزود: برای نمونه یکی از امتیازات بانک، تشخیص جسدهای متلاشی‌شده در آتش سوزی ها و تصادفات سنگین بوده که به‌راحتی امکان‌پذیر است.

شجاعی در مورد بانک اطلاعات ژنتیک ایران نیز گفت: این بانک در حال حاضر با 30هزار نمونه، فعال‌شده و تا پایان سال نمونه‌ها را به 50 هزار مورد خواهیم رساند، ضمن اینکه این آمادگی را داریم در صورت داشتن امکانات، آن را ماهانه به صد هزار نمونه برسانیم.

وی همچنین گفت: کشورهای پیشرفته چون آمریکا و انگلستان آمار بانک اطلاعات ژنتیک خود را به 3 یا 4 درصد رسانده‌اند و هدف ما نیز رسیدن به این رقم است.

این مقام مسؤول همچنین خاطرنشان کرد:در حال حاضر 89 عنوان مجرمانه خشن تعیین شده که اولویت بندی خواهد شد که ابتدا نیز جرایم سنگین تر و مجرمان آن مورد نمونه گیری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار