کد خبر: ۳۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی :
مشهد- رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: میانگین میزان ماندگاری زائر در مشهد کاهش یافته است و به کمتر از ۲ روز رسیده است.

به گزارش آرانیوز، محمد قانعی سه شنبه شب در سومین نشست علمی کارگروه‌های تخصصی  آمادگی جهت برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد، با اشاره به اینکه  مشهد در تمامی بخش‌های هتلداری از جمله اسکان، غذا، قیمت‌ها و دیگر خدمات یک سروگردن بالاتر است گفت: سطح میانگین سنی هتل‌های کشور ۳۷ سال و مشهد کمتر از ۶ سال بوده است و هتل‌ها با ذائقه‌های مختلف درخورشان زائر امام رضا(ع) ساخته شده است.

وی ادامه داد: هتل‌های مشهد به لحاظ سطح کمی و کیفی یک ستاره بالاتر از نمونه‌های مشابه دیگر شهرها هستند و کیفیت خدمات هتل ۴ ستاره مشهد با هتل ۵ ستاره دیگر شهرها برابری می‌کند.

قانعی  گفت: متاسفانه میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی حوزه گردشگری عملکرد خوبی نداشته و شاهد رقابت‌های نابرابر در بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداری هستیم و در حال حاضر تنها ۲۰ درصد ظرفیت هتل‌های مشهد اشغال است و هتلداران در رکود شدید قرار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیشترین میزان توریست‌ها در فصل گرم سال در کیش است، گفت: در مشهد هم فضاها و امکانات مهم در این خصوص فراهم است تا زائران امام رضا(ع) در بحث حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای،  مکان اقامتی مناسب و غیره کم‌وکاستی‌ای نداشته باشند.

وی  بیان کرد: میانگین میزان ماندگاری زائر در مشهد کاهش یافته  و به کمتر از ۲ روز رسیده است که چنین شرایطی موجب متضررشدن فعالان صنایع مختلف از جمله صنعت هتلداری شده است.یکی از دلایل این موضوع گرانی‌ها بوده است که نیازمند تدبیر جدی مسئولان در امر کاهش و کنترل قیمت‌ها هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار