کد خبر: ۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خبر داد
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در سال 1384 میزان مقاوم سازی سکونتگاه‌های روستایی 7 درصد بوده که این رقم در سال 1395 به 39 درصد افزایش یافته است.
به گزارش آرانیوز، ظهر امروز در جلسه تامین مسکن استان با موضوع نوسازی و بهسازی مسکن روستایی سیستان و بلوچستان با حضور سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در این نشست با تشریح وضعیت مقاوم سازی و تاب آوری سکونت گاه‌های روستایی در برابر سوانح طبیعی؛ گفت: این موضوع در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر حفظ سرمایه‌های ملی و کاهش بار مالی دولت پس از بروز حوادث، تامین امنیت جانی و مالی روستاییان و کمک به توسعه و اشتغال مناطق دور افتاده و محروم، موجب ارتقاء کیفیت زندگی و تمایل به ماندگاری در روستاها می گردد که می تواند زمینه تامین امنیت غذایی کشور و خودکفایی  را فراهم سازد.

حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه از دیدگاه اقتصاد ملی، مسکن پویاترین بخش اقتصادی بوده و تشویق کننده رشد تولید و اشتغال در کشور است و 12 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در کشور صنعت ساختمان با حدود 160 صنعت وابسته می باشد و به عنوان یک محرک توسعه تولید و اشتغال می باشد که رونق آن بطور کامل وابسته به داخل کشور است.

وی همچنین ادامه داد: در سال 1384 میزان مقاوم سازی سکونت گاه های روستایی 7 درصد بوده است که این رقم در سال 1395 به 39 درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: ۵۲ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و به نسبت کشوری بالاترین نرخ جمعیت روستا به شهر را دارا می باشیم و این مهم توجه ویژه ای می طلبد تا در روند اقدامات و ارائه خدمات تسهیل گری صورت پذیرد.

باقر کرد خطاب به بانکها اظهار داشت: تسهیل کردن وام مسکن روستاییان و برداشتن سدی با عنوان ضمانت و سند های سنگین که از عهده یک روستایی بر نخواهد آمد خدمتی بزرگ محسوب می شود و از پیدایش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی نامه ها و مصوبات همه یک هدف را دنبال می کنند از مسوولان خواست واقعی تر به این موضوع تامل کنند.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار