کد خبر: ۳۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
معاون استاندار مرکزی:
معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه ضرورت حضور و مشارکت زنان و جوانان در اجتماع واقعیتی غیرقابل کتمان است، بسترسازی برای این حضور را وظیفه مدیران دانست.
به گزارش آرانیوز،  فتح‌الله حقیقی در سومین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل جوانان و بانوان در کشور مشخص است و به این ظرفیت اعتقاد دارم، اظهار کرد: باید این ظرفیت بالقوه به بالفعل تبدیل شود و با اولویت‌بندی جهت تحقق آن عمل کرد. 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد بانک اطلاعات بانوان استان مرکزی به منظور رفع چالش‌ها و آسیب شناسی مشکلات امری ضروری است چراکه باید برای تصمیم‌سازی‌ها اطلاعات کامل و جامع در اختیار باشد، افزود: پیشنهاد تشکیل اتاق فکر بانوان در استان مرکزی ارائه شد و اولین جلسه این اتاق فردا برگزار می‌شود. باید برای تحقق اهداف از مرحله شعار وارد عرصه عمل شد. 

حقیقی با اشاره به اینکه برای انجام کلیه امور به مدیران تفویض اختیار شده است، تصریح کرد: مباحث مرتبط با زنان و جوانان به دستور استاندار مرکزی در دستور کار قرار دارد و باید با هم‌افزایی و همفکری در این راستا پیش رفت.

به گفته وی، طبق تبصره 1 ماده 53 قانون الحاقی یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه ورزش و جوانان اختصاص یابد که تاکنون یک ریال تخصیص نیافته است و قطعا امسال 100 درصد این اعتبارات اجرایی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ضرورت حضور و مشارکت زنان و جوانان در اجتماع واقعیتی غیرقابل کتمان است، بسترسازی برای این حضور را وظیفه مدیران دانست و اظهار کرد: باید جوانان در جامعه احساس شوق داشته باشند و این شوق باید در ارتباط با محیط، معاشرت با جامعه و مدیران و مسئولان دریافت شود. این مهم که جوانان ثروت، سرمایه و صاحب حق و مدیران آینده هستند باید از شعار خارج شده و به شکل عملیاتی نمود پیدا کند. باید مدیران و جامعه جهت هویت‌آفرینی و ایجاد شوق در زندگی جوانان اقدام کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: حداقل اقدام در حوزه جوانان اختصاص خانه جوان است تا امکانی باشد که مدیران را دعوت کرده و مورد پرسش قرار دهند. این اولویت که خواسته استاندار مرکزی است با جدیت دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به احداث پارک بانوان به عنوان یکی از مطالبات اصلی بانوان شهرستان‌های استان مرکزی افزود: پارک بانوان در برخی از استان های کشور از سال 80 اجرایی شده است و امروز روند اجرایی و احداث پارک بانوان اراک مورد پیگیری قرار دارد تا در فرصت مناسب اجرایی شود. 

حقیقی با تاکید بر اینکه مشاوران و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های استان مرکزی ایده‌های اجرایی خود را در حوزه بانوان اعلام کنند، گفت: این ایده ها با توجه به توان استان قطعا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات بانوان شهرستان‌های استان راه‌اندازی بازاچه‌های دائمی است. البته امکان ایجاد بازارچه در همه شهرستان‌های استان وجود ندارد و با توجه به اینکه نمی‌توان وعده پوچ و غیراجرایی داد باید نحوه کار و شرایط ایجاد این بازاراچه‌ها در شهرستان‌ها به صورت کامل بررسی شود. 

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: یکی از معضلات اجتماعی مبتلا به شهرستان‌های استان مرکزی بحث طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی است و یکی از راهکارهای کاهش این معضل انجام و توسعه مشاوره‌های قبل از ازدواج است. مشاوران واقعیت‌های زندگی را بیان می‌کنند و این مهم باید مورد استقبال جوانان و خانواده‌ها قرار گیرد. 

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی تنها بوسیله نیروی انتظامی قابل کنترل نیست چراکه گستره عمیقی دارد و باید همه آحاد جامعه در این امر مشارکت داشته باشند. در بحث مبارزه با اعتیاد نیروی انتظامی و دادگستری تنها نهاد کنترل‌کننده نیستند بلکه باید خانواده‌ها نیز در این چرخه کنترل وارد شوند، زنجیره مبارزه به یکدیگر متصل است و نبود یک حلقه قطعا اقدامات زنجیره را ابتر باقی می‌گذارد. 

وی با بیان اینکه حجم عظیم اطلاعات در جامعه تحریک‌پذیری را افزایش داده است، عنوان کرد: در این راستا بحث مشاوره به دلیل نگاه واقع‌بینانه می‌تواند اثربخشی فراوان و کاهش آسیب‌ها را در پی داشته باشد و باید در این راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد. 

حقیقی بر تجمیع آموزش‌های دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای طرح نشاط اجتماعی بانوان و خانواده و جلوگیری از موازی کاری در این عرصه تاکید کرد و افزود: کلیه مشکلات و مطالبات بانوان استان اعم از چالش‌های موجود در زمینه پزشک متخصص زنان، توسعه غربالگری و توسعه صنایع و استفاده از نیروهای بومی شهرستان‌ها و ... با جدیت پیگیری خواهد شد چراکه وجدان عمومی جامعه خواسته‌هایی از مسئولان دارند که این مطالبات باید در حد توان اجرایی شود.  

وی با اشاره به ظرفیت رسانه در استان مرکزی اظهار کرد: پذیرای حضور رسانه با هر خط و مشی فکری در جلسات هستیم چراکه رسانه‌ها بهترین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و بالعکس هستند و این ارتباط قوی طرفین می‌تواند مطالبات مردم را به مسئولان و عملکرد مسئولان را به مردم منتقل کند، امید است که ارتباط رسانه و مدیران بهینه شود. 

معاون استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نشستی با رسانه‌ها در هفته آینده به منظور توسعه تعاملات، خواستار تعامل کلیه مدیران و حضور رسانه‌ها در جلسات شد و گفت: هر گونه کوتاهی یا اهمال در ارتباط با رسانه از سوی مدیران اجرایی پذیرفتنی نیست. 

حقیقی بیان کرد: قطعا به منظور کسب اطلاعات لازم از دستگاه‌های اجرایی و بررسی آنها به صورت سرزده از آنها بازدید خواهم داشت، همچنین هر هفته به یکی از شهرستان‌ها سفر خواهم داشت تا کلیه مباحث و چالش‌های موجود بررسی شود و در حد توان در جهت رفع آنها اقدام می‌شود. 


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار