کد خبر: ۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: حوزه زنان و بانوان هیچ ردیف اعتباری مشخصی ندارد و این امر چالش‌هایی را ایجاد کرده است.
به گزارش آرانیوز، زهرا فرجی در سومین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های استان مرکزی اظهار کرد: با وجود آنکه حوزه زنان در برخی از شهرستان‌ها به حاشیه رانده شده است، اما کارشناسان امور بانوان همچنان با تلاش و توان بالا در جهت رفع مشکلات و اجرای طرح‌ها اقدام می‌کنند. 

وی چهار مطالبه اصلی و مشترک بین شهرستان‌های استان را احداث پارک بانوان، راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی، توسعه مراکز ورزش و مراکز ویژه بانوان عنوان کرد.

فرجی با بیان اینکه حوزه زنان و بانوان هیچ ردیف اعتباری مشخصی ندارد و این امر چالش‌هایی را ایجاد کرده است، افزود: لازم است جهت حمایت از نیمی از جمعیت کشور هر سال دستگاه‌های اجرایی ملزم به حمایت از تعدادی از طرح‌های ویژه بانوان شوند. این اقدام مشکل ردیف اعتباری را رفع می کند و مطالبات جامعه بانوان و زنان را کاهش می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، در این نشست کارشناسان و مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های استان مرکزی ضمن تشریح شرایط و وضعیت بانوان در شهرستان‌ها مباحثی همچون وجود متخصص زنان و زایمان مقیم، توسعه مراکز مشاوره ازدواج، ایجاد بازارچه‌های دائمی خوداشتغالی، ایجاد نشاط اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی و ورزشی، بیمه زنان خانه‌دار، ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی و توسعه غربالگری و توسعه عدالت اجتماعی بین زنان و مردان را به عنوان اهم مطالبات بانوان شهرستان‌ها بیان کردند. 

 
انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار