کد خبر: ۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
رئیس محیط زیست چالوس خبرداد:
رئیس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس گفت: قریب به 15 واحد آلاینده رودخانه چالوس که فاضلاب انسانی را به این رودخانه می ریختند به دادگاه معرفی شدند.
به گزارش آرانیوز، ابوالقاسم محمدپور، با بیان اینکه آلودگی رودخانه چالوس بیشتر در دو بخش معادن و فاضلاب انسانی است، اظهار کرد: برای پیگیری رفع  بخش آلودگی فاضلاب انسانی سعی شد در کارگروه شورای بهداشتی و پسماند، کمیته ای به نام کمیته رفع مزاحمت های بهداشتی تشکیل شود که این کمیته در مرزن آباد و چالوس فعال است. 

وی افزود: چند اداره شامل محیط زیست، شبکه بهداشت، شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی به صورت جمعی بازدیدهایی از موارد شناسایی شده که موجب آلودگی رودخانه می شوند انجام می شود و اگر فاصلابی خروجی در رودخانه داشته باشد در ابتدا اخطار جمعی و براساس آن رفع مشکل می شود و در صورتی که اقدامی در جهت رفع نشود به مراجع قضایی معرفی می شوند. 

رئیس اداره محیط زیست چالوس با بیان اینکه در خصوص فاضلاب انسانی تاکنون به ۳۰ مورد اخطار داده شد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ مورد به دادگاه معرفی شده است که در روند رسیدگی قرار دارد. 

محمدپور  اضافه كرد: بعد از مدتی مواردی كه اخطار داده شد مجدد مورد بازدید قرار می گیرد تا رفع مشكل شده باشد و از تعقیب كیفری خارج شود. 

وی به فعالیت حدود 6 معدن در حوزه رودخانه چالوس مربوط به این شهرستان اشاره كرد و گفت: تعداد چهار معدن دارای حوضچه ترسیب هستند كه پساب وارد آن می شود و طی یك پرسه زمانی آب شفاف خارج می شود. 

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینكه آزمایشگاه معتمدی در اختیار محیط زیست شهرستان است كارشناسان مربوطه نمونه برداری می كنند و پایش های روزانه و شبانه از این پساب و آبی كه وارد رودخانه می شود انجام می شود. 

محمدپور با بیان اینكه در حال حاضر وضعیت پساب خوب است و تنها آلودگی هایی به صورت گل آلودگی مشاهده می شود، تاكید كرد: گاهی اوقات برخی بداخلاقی ها از سوی مسئولان كارخانه های شن وماسه در این حوزه صورت می گیرد و به طور قطع نظارت و پایش محیط زیست چالوس و سایر ادارات مربوط به صورت مستمر انجام می شود. 

وی عنوان كرد: درصورت بروز آلودگی، برخورد فردی و جمعی با آلوده كنندگان انجام می شود و از سوی كمیته هایی كه فعال است اخطار داده می شود. 


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار