کد خبر: ۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
مدیر کل بهزیستی استان یزد از پذیرش 105 زن و دختر خشونت‌دیده طی 6 ماهه اول سال جاری در خانه امن بهزیستی استان خبر داد .
به گزارش آرانیوز، دکتر «جلیل عفتی» گفت: سال گذشته 225 نفر و در سال جاری حدود 105 نفر از زنان و دختران خشونت دیده در این مرکز  پذیرش شده‌اند . 

وی در خصوص خانه‌های امن ایجاد شده در استان، گفت: این خانه‌ها به منظور ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت فراهم شده و هدف، فراهم كردن شرایط بازگشت امن به خانواده از طریق ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی هست . 

عفتی در ادامه تامین محل امن جهت زنان و دختران خشونت دیده و فرزندان آنها، مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقا توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب‌های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکارها از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه امن توسط بهزیستی دانست . 

مدیر کل بهزیستی استان همچنین خبر از راه‌اندازی خانه سلامت دختران داد و گفت: هدف کلی این مرکز جلوگيري از ابتلاء دختران در معرض آسيب به آسيب‌هاي اجتماعي است . 

به گفته این مسئول، حمايت و نگهداري از دختران در معرض آسيب اجتماعي نيازمند حمايت اجتماعي، فراهم كردن زمينه‌هاي تحصيل، اشتغال، خودكفايي و استقلال اين افراد، شناخت استعدادها و توانمندي‌هاي دختران در معرض آسيب و هدايت آنها به سوي استفاده از اين توانمندي‌ها از دیگر اهداف خانه سلامت دختران است . 

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط این مرکز، گفت: سال گذشته 68 نفر و در شش ماهه اول سال جاری حدود 26 نفر از خدمات حمایتی این مرکز برخوردار شده‌اند . 

عفتی با اشاره به راه‌اندازی مرکز بازپروری زنان در بهزیستی، گفت: این مرکز با هدف بازپروري و بازتواني رواني، اجتماعي زنان و دختران در معرض آسيب اجتماعي حاد و آسيب ديده اجتماعي ایجاد شده است . 

وي گروه‌های هدف این مرکز را دختران و زنان آسيب‌ديده و در معرض آسیب اجتماعي  ذکر کرد و گفت: فراهم کردن شرایط بازگشت به خانواده، ازدواج، اشتغال و غيره با کمک روانشناسان، مددکاران و مشاورین حقوقی از دیگر اهداف این مرکز است . 

مدير كل بهزيستي استان افزود: سال گذشته 35  زن و دختر آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی در این مرکز ساماندهی شده‌اند.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار