کد خبر: ۳۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
معاون میراث فرهنگی استان همدان مطرح کرد
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصویب حریم 4 بنای تاریخی همدان را رد کرد .
به گزارش آرانیوز، احمد ترابی  با تأکید بر اینکه بناهای تاریخی مورد نظر هنوز تصویب نشده است، افزود: هفته گذشته در تهران جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد که در نتیجه تصویب این بناهای تاریخی منوط به نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی خواهد بود . 

وی ادامه داد: 3 بنا در شهر همدان در این جلسه مطرح شد و یک بنای دیگر نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد تا عرصه و حریم آن اصلاح شود . 

ترابی با اشاره به اینکه حیاط، دیوار پیرامون و خود بنا به عنوان عرصه بنای تاریخی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: در آثار تاریخی، حریم، محدوده‌ای است که متولی اثر تاریخی بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تعیین می‌کند . 

وی اظهار کرد: طی هفته آینده با حضور کارشناسانی از تهران بناهای مدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از تأیید این کارشناسان بناها به عنوان بنای تاریخی معرفی و نام آنها در فهرست آثار تاریخی منتشر می‌شود . 

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان گفت: کسب عنوان بنای تاریخی در این آثار منوط به نظر کارشناسان سازمان است و تا زمانی‌که به تصویب آنها نرسد، نام این بناها ذکر نخواهد شد . 


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار