کد خبر: ۳۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
رئیس پلیس فتا هرمزگان خبر داد:
رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاه‌برداری اینترنتی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه شهروندان نكات امنیتی را در فضای مجازی رعایت نمی‌نمایند و هنگام استفاده از آن سهل‌انگاری ‌می‌کنند.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاه‌برداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برابر اظهارات شاكی، در فضای مجازی آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده كه پس از تماس با فردی ناشناس مبلغ دو میلیون ریال را به‌حساب وی واریز کرده که پس از گذشت مدت‌زمان طولانی، متهم از پرداخت وام به شاكی خودداری کرده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده، تعداد هشت نفر از شهروندان بندرعباسی نیز به پلیس فتا مراجعه و بیان داشتند كه فردی ناشناس از همین طریق از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است.

این مسئول انتظامی بیان کرد: با توجه به حساسیت پرونده و تعداد شكات، با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت " ف.د" شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و رعایت اصل غافلگیری دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم اظهار کرد با توجه به فوت پدرش در بچگی ازلحاظ مالی در مضیقه بوده و برای پرداخت شهریه دانشگاه اقدام به درج آگهی فروش وام در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ افتخاری عنوان کرد: برابر تحقیقات انجام شده و در بازجوئی‌های صورت گرفته متهم مشخص شد نامبرده با انجام این عمل از 40 نفر مبلغ 800 میلیون ریال کلاه‌برداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم فریب کلاه‌برداران را نخورند و برای دریافت وام بایستی به مبادی مربوطه مراجعه نمایند و به‌راحتی در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

سرهنگ افتخاری در پایان افزود: متأسفانه با رشد فضای مجازی در جامعه، کلاه‌برداران از روش‌های نوینی برای کلاه‌برداری استفاده می‌کنند که شهروندان می‌بایست آگاهی خود را در خصوص فضای مجازی افزایش دهند تا در دام کلاه‌برداران گرفتار نشوند.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار