کد خبر: ۳۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پس از انتخابات و یا پس از انتصاب مدیران ارشد استان، اطرافیان آنها خواستار مجوز معدن می شوند.
به گزارش آرانیوز، محمد محمدپور عمران در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ساری با بیان اینکه پس از دریافت درخواست ایجاد معدن، توسط برخی از دستگاه ها استعلام صورت می گیرد، اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی بسته به دستور العملی که دارد ابتدا اجازه فعالیت در یک و نیم هکتار از اراضی مورد نظر می دهد. 

محمدپور عمران بازدهی اقتصادی معادن را در فعالیت عرصه معدنی ده هکتاری دانست و اظهار کرد: سازمان صنعت و معدن اعلام می کند که در 50 هکتار از نقطه ای می توان استخراج معدنی داشت اما سازمان منابع طبیعی برای صیانت از محیط زیست در ابتدا مجوز برداشت در یک هکتار و نیم از نقطه مورد نظر را می دهد که در صورت رعایت قوانین و دستورالعمل ها این عرصه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه وقتی محدوده فعالیت معادن کم باشد فعالیت معدنی نیز صرفه اقتصادی نخواهد داشت، اظهار کرد: عدم ایجاد زیرساخت های ایمنی در معادن نیز به دلیل کمبود عرصه فعالیت، یکی از مشکلات جدی پیش رو است.

محمدپور گفت: در سال 95 برای حل این مشکل تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان جنگل های برای افزایش عرصه فعالیت معادن به امضا رسید و بنا داریم این موضوع را نیز در مازندران به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم بازدید های مشترک از عرصه فعالیت معادن داشته باشیم، اظهار کرد: باید ساز و کاری ایجاد شود که اگر موافقت اصولی با ایجاد معدنی بدست آمد سازمان منابع طبیعی اجازه برداشت حداقلی از 5 هکتار را بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد ایجاد مجتمع های شن  ماسه اظهار کرد: یکی از راه های حل مشکل افزایش عرصه فعالیت معادن ایجاد مجتمع های شن و ماسه در استان است که این مجتمع ها در 5 نقطه از استان در نظر گرفته شده است.

محمدپور از عدم صدور مجوز به معادن جدید شن و ماسه در استان خبر داد و اظهار کرد: از دی ماه سال 95 مجوز ایجاد معادن جدید شن و ماسه در استان های شمالی ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری مجتمع های بزرگ براساس دستورالمعل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به مزایده گذاشته شود، اظهار کرد: این روش در مازندران پیگیری می شود اما در نظر داریم صاحبان این مجتمع های معدنی؛ فعالان سابق معادن شن و ماسه رودخانه ای باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه پس از دریافت درخواست ایجاد معدن، توسط برخی از دستگاه ها استعلام صورت می گیرد، اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی بسته به دستور العملی که دارد ابتدا اجازه فعالیت در یک و نیم هکتار از اراضی مورد نظر می دهد. 

وی با بیان اینکه واگذاری متجمع های بزرگ براساس دستورالمعل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به مزایده گذاشته شود، اظهار کرد: این روش در مازندران پیگیری می شود اما در نظر داریم صاحبان این مجتمع های معدنی؛ فعالان سابق معادن شن و ماسه رودخانه ای باشند.

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه معادن در مازندران خواستار زیادی دارد، اظهار کرد: بعد از انتخابات طرفداران نماینده پیروز از سازمان صنعت و معدن درخواست معدن می کنند، اطرافیان و طرفداران استاندار قبلی درخواست معدن می کردند، این فرهنگ نادرستی است که در استان مازندران جا افتاده است.

 
انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار