کد خبر: ۳۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: برای بازسازی 39 هزار واحد تخریب شده و 55 هزار واحد نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده، 4850 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش آرانیوز، هوشنگ بازوند امروز(16 دی) در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، برلزوم توجه بیشتر به موضوع پدافند غیرعامل در کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی تاکید کرد و گفت: در بسیاری از کشورها با وجود آنکه سالها درگیر جنگ نبوده اند و یا جنگی در آنها رخ نداده، بهترین پدافند غیرعامل را دارند.

وی ادامه داد: زلزله یک آزمایش بود تا نقاط ضعف پدافند غیرعامل استان را شناسایی و برای پوشاندن آن برنامه ریزی داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه کارشناسان ارزیابی درخصوص واحدهای تخریب شده در زلزله محافظه کارانه عمل کردند بطوریکه برای برخی از ساختمان هایی که ترک برداشته اند نیز تخریب 100 درصدی نوشته اند، افزود: برای بازسازی 39 هزار واحد تخریب شده و 55 هزار واحدی که نیاز به تعمیر دارند، 4850 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بازوند با تاکید بر اینکه باید مشوق هایی برای ایجاد همکاری و تشویق مردم در امر بازسازی واحدهای مسکونی خود در نظر گرفته شود، افزود: به 500 خانواری که زودتر از سایرین خانه های خود را بازسازی کنند،500  تخته فرش 9 متری هدیه داده می شود.

بازوند گفت: بر اساس نظر پژوهشکده زلزله شناسی باید حدود 30 درصد واحدهای مسکن مهر سرپل ذهاب تخریب و بازسازی شود.

وی  تاکید کرد: در بحث دلایل تخریب برخی از ساختمان های دولتی در زلزله، تعدادی از پیمانکاران آئین نامه سازمان نظام مهندسی را مقصر می دانند که در این رابطه راه شهرسازی باید یک گزارش آماده کند تا میزان صحت این ادعا مشخص شود.

بازوند همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک ها در مناطق زلزله زده، اظهارکرد: اگر فعالیت بانک ها در این مناطق کند باشد، روند بازسازی نیز کند می‌شود.

وی افزود: انتظار داریم بانک‌ها در روزهای عادی تا شب فعالیت داشته و در روزهای تعطیل نیز دایر باشند.

استاندارکرمانشاه از بانک‌های استان خواست طبق تعهداتشان هر کدام نسبت به راه اندازی سه شعبه سیار در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

وی همچنین گفت: باید میزان خسارت وارده به چاه های آب این مناطق نیز ارزیابی شود تا از محل 200 میلیارد تومانی که برای زیرساخت های کشاورزی در نظر گرفته شده، به آنها اعتبار پرداخت شود.

بازوند با اشاره به 26 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت به واحدهای دامپروری سنتی و پرورش ماهی، عنوان کرد: نحوه پرداخت این اعتبار باید به صورت عادلانه باشد.

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار