کد خبر: ۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
دادستان عمومی و انقلاب قلعه گنج خبر داد؛
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج توسعه اقتصادی را در کاهش جرائم موثر دانست و گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته جرائم خشن (قتل،آدم ربایی،تیراندازی،سرقت به عنف ومسلحانه) 33 درصد در شهرستان قلعه گنج کاهش یافته است.
به گزارش آرانیوز "سجاد افشارمنش" با اعلام این خبر اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته و همکاری مردم در بحث کشف سلاح های غیر مجاز با افزایش 25 درصدی کشف سلاح مواجه بوده ایم که گام مهمی در تامین امنیت محسوب می شود.

دادستان قلعه گنج اعلام کرد: همچنین در بازه زمانی 9 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 23 درصدی سرقت های عادی مواجه هستیم.

این مقام قضائی به افزایش 31 درصدی کشفیات مواد مخدر در قلعه گنج اشاره کرد و اعلام کرد: با تلاش شبانه روزی دستگاه های انتظامی،امنیتی و قضائی از ابتدای سال جاری بیش از 2 تن و 800 کیلوگرم انواع مخدر در این شهرستان کشف و ضبط گردیده است.

وی به آثار زیان بار مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: اعتیاد یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی حال حاضر در جامعه محسوب می شود و دادستانی برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان عمده مواد مخدر را دردستور کار قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج با اشاره به اینکه بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد، خاطر نشان کرد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از وقوع جرم، توسعه اقتصادی و حرکت در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد به نحوی که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی منجر به اشتغال جوانان و کاهش برخی جرائم در قلعه کنج شده است.

شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی شده است و پیش از این نیز استاندار کرمان از کاهش جرائم در قلعه گنج به واسطه توسعه اثر بخش اقتصادی در این شهرستان خبر داده بود

انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار