کد خبر: ۳۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اعلام کرد
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نبود صندوق پژوهش و فناوری در استان را به عنوان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان اعلام کرد.
به گزارش آرانیوز، مجید کزازی پنجشنبه 7 دی در نخستین دورهمی یلدای فناوران استان همدان اظهار کرد: مراکز رشد دانشگاه ها به عنوان تسهیلگران زیست بوم کسب و کار مبتنی بر دانش و تابع پارکهای علم و فناوری هستند.

وی با بیان اینکه جذب افراد ایده پرداز و برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد ارتباط با مراکز R&D صنایع از جمله فعالیت های مراکز رشد دانشگاه ها است، افزود: برگزاری رویدادهایی برای معرفی ایده های برتر و آموزش های لازم به استارتاپ ها از دیگر اقداماتی است که مراکز رشد برای تسهیلگری امر کسب و کارهای دانش بنیان انجام می دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان برگزاری جشنواره های سالانه فناوران برتر را به عنوان یکی از برجسته ترین اقدامات پارک علم و فناوری استان معرفی کرد و گفت: بیش از 121واحد فناور در مراکز رشد استان همدان جذب شده اند و مشغول فعالیت هستند و 85 شرکت دانش بنیان در استان داریم.

کزازی بیان کرد: ارائه تسهیلات حمایتی و مالی، مشاوره علمی و برگزاری بازارهای تبادل و فناوری، حضور در نمایشگاه های بین المللی و ارائه معافیت های مالیاتی به شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های مرکز رشد در جهت تسهیل فرآیند کسب و کار استان است.

وی عدم دسترسی به منابع مالی و جذب سرمایه گذاران ریسک پذیر و نبود صندوق پژوهش و فناوری در استان را به عنوان مهمترین مشکل پیش روی شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در صندوق پژوهش و نوآوری استان باید 51 درصد از آورده مالی توسط بخش خصوصی تامین شود که این موضوع در استان همدان هنوز محقق نشده است.

وی برون زا شدن چرخه اقتصادی کشور را در گرو تشکیل صندوق های پژوهش و نوآوری دانست و تاکید کرد: کم توجهی مدیران استانی به دستاوردهای واحدهای فناور استان علت اصلی این معضل بوده و لازم است با دستگاه های اجرایی استان با اعتماد به واحدهای فناور و تولیدات فناورانه و دانش بنیان آنان زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد مبتنی بر دانش استان را ایجاد کنند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار