کد خبر: ۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
مدیرکل بیمه سلامت گلستان:
مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: از جمعیت بیش از یک میلیون و 900 هزار نفری در استان گلستان، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
به گزارش آرانیوز، سید محمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در این سازمان صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیمه سلامت همگانی، افزود: مردمی که دارای بیمه های دیگر بودند، بدلیل رایگان بودن بیمه سلامت، بیمه قبلی خود را رها کرده و به بیمه سلامت پیوستند.

حسینی ادامه داد: از اول آبان ماه محدودیت هایی برای این صندوق بوجود آمد که  از جمله آن می توان به این اشاره کرد که دارندگان بیمه سلامت همگانی نمی توانند به بخش های خصوصی مراجعه کنند و تنها باید به بخش های دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: در ماه گذشته تمدید بیمه سلامت همگانی انجام گرفت اما دیگر صدور اولیه انجام  نمی شود. اما صندوق دیگری با عنوان "بیمه ایرانیان" تشکیل شده که در آن دولت 50 درصد حق بیمه را به صورت یارانه پرداخت می کند و فرد ماهانه با پرداخت 20 هزار تومان می تواند از این بیمه بهره مند شود.

وی گفت: در این بیمه محدودیتی در استفاده از بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

حسینی خاطرنشان کرد: از جمعیت بیش از یک میلیون و 900 هزار نفری در استان گلستان، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. یعنی بیش از 65 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان تصریح کرد: با وجود اینکه سال گذشته سازمان بیمه سلامت 8 هزار میلیارد تومان از اوراق اسلامی وام گرفت ولی با 4 هزار و 400 میلیارد تومان زیان انباشته وارد سال 96 شد.

وی به وضعیت پرداخت بدهی بیمه سلامت به واحدهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرداختی بیمارستان های دانشگاهی تا بهمن سال 95، بیمارستان های خصوصی تا پایان دی ماه 95، پزشکان تا پایان فروردین 96 و داروخانه ها تا پایان خرداد و قسمتی از تیر امسال انجام شده است.

حسینی بیان کرد: در سال 95، 430 میلیارد تومان پرداختی داشتیم و بیش از 5 میلیون و 600 هزار مراجعه در حوزه سرپایی صورت گرفت و 127 هزار مراجعه کننده نیز بستری شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد: با این وجود به بیماران خاص در حوزه های دولتی و دانشگاهی خدمات رایگان ارائه شد. 

وی با بیان اینکه دفترچه بیمه چک سفید امضایی است که ما به مردم تحویل می دهیم چون پول نقد است، گفت: واسطه هایی وجود دارند که بدون اطلاع ما کار می کنند و مهر داروخانه و پزشک و غیره را جعل می کنند که باید به آنها برخورد شود و بهترین نظارت، افزایش سطح سواد مردم است.

حسینی یادآور شد: 85 درصد خدمات درمانی در روستاهای استان توسط پزشک خانواده که بیمه مبلغ آن را پرداخت کرده، انجام می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه تفاوت تعرفه در بخش دولتی و خصوصی زیاد است، گفت: به دنبال این هستیم که مردم به تدریج آگاهی پیدا کنند که برای ارائه خدمات باید چه مقدار هزینه پرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه دو مرکز قوی دولتی در گرگان یعنی دزیانی و ویلا وجود دارند که به ارائه خدمات دولتی می پردازند، تصریح کرد: داروهایی که برای ناباروری استفاده می شود گران نیست ولی به خاطر تعداد و دوره های مرکز، هزینه اش بالا رفته و میلیونی می شود.


انتهای پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار