کد خبر: ۲۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
قانون منبع به کارگیری بازنشستگان در پست‌های دولتی و وابسته به دولت 10 روزکاری پیش به همه وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شد.
به گزارش آرانیوز، طبق این قانون از امروز هیچ دستگاه و ارگان دولتی نمی‌تواند از نیروهای بازنشسته استفاده کند و باید با آنها تسویه حساب نماید.
در سازمان منطقه آزاد اروند نیز تعداد نیروهای بازنشسته مشغول به کار با حقوق‌های بالای 20 میلیون تومان در ماه کم نیست!
در این بین به نظر می‌رسد که محمد_فروزنده برای فرار از حاشیه پیش از سررسید این قانون تصمیم به کنارگیری گرفته است. حداقل در ظاهر چنین است چرا که وی دیروز حضور در هیات امنای تامین اجتماعی را نیز رد کرد. باید دید امروز خبر کنارگیری وی از هیات مدیره سازمان منطقه آزاد نیز منتشر می‌شود یا خیر!!!
اسماعیل_زمانی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزا اروند نیز از نیروهای بازنشسته است که با وجود 73 سال سن،طبق قانون از امروز حضورش در این سازمان غیر قانونی است!
سیدمرتضی_نعمت‌زاده دیگر نیروی بازنشسته شاغل در منطقه آزاد اروند است که باید با میزش خداحافظی کند.
عبدالله_کعبی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند نیز از امروز طبق قانون نمی‌تواند حقوقی دریافت کند. وی كارمند بازنشسته وزارت نفت است.
کعبی در هفته گذشته توانست وزیر نفت را متقاعد کند که حکم ماموریت وی را به مدت یک سال دیگر تمدید کند، ولی این اتفاق با واکنش 2تن از نمایندگان آبادان روبرو شد. تا جایی که صبح شنبه نمایندگان آبادان وزیر را تهدید به استیضاح کردند و زنگنه مجبور شد پاراف خود را پس بگیرد!
بدین ترتیب وی نیز باید امروز اتاق خود را ترک کند.
محمد_نظارت مدير گمرک منطقه آزاد دیگر كارمند بازنشسته است که حضورش از بدو ورود غیر قانونی بود!
پرونده تخلفات_مالی گسترده‌ی نظارت در زمان تصدی پست شهرداری خرمشهر همچنان در دستگاه‌های نظارتی باز است. وی در همان دوره بازنشسته شد و به صورت غیر قانونی و با حقوق ساعتی در گمرک منطقه آزاد اروند دعوت به کار شد.
باید دید رییس جمهور ایران «حسن روحانی» چقدر به قانونی که ابلاغ کرده پایبند است؟ آیا واقعا این افراد در پایان وقت اداری امروز پست‌های خود را ترک می‌کنند یا اجرای قانون فقط به مردم عادی معطوف می‌شود؟
جایگاه و قدرت دستگاه‌های نظارتی نیز در این بزنگاه مهم قابل سنجش است.
عبدالله کعبی کارمند بخش بایگانی آموزش و پرورش آبادان بود و با ورود به مجلس شرایط استخدام خود را در وزارت نفت فراهم کرد. وی هم‌اکنون کارمند وزارت نفت و مامور به خدمت در سازمان منطقه آزاد است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار