کد خبر: ۲۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
به گزارش آرانیوز، مشروح گفت‌وگوهای سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، ولی‌الله سیف  رئیس بانک مرکزی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از ظریف خواسته صفحه توییتر خود را حذف کند، واکنش نشان داد. وی در این رابطه گفت: نتانیاهو بیجا کرده است.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد که اکنون بین آقای جهانگیری و همه اعضای دولت صمیمیت وجود دارد. وی در خصوص مطرح شدن برخی مباحث مبنی بر وجود اختلافاتی در دولت، گفت: هیچ اختلافی بین اقای جهانگیری و دولت و اعضای دولت وجود ندارد. ما الحمدالله در این دولت روابط صمیمی و نزدیکی داشتیم.

ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو از احتمال معرفی اردکانیان به عنوان گزینه احتمالی برای وزارت نیرو خبر داد. وی درخصوص تعیین تکلیف وزیر نیرو، گفت: با آقای دکتر اردکانیان صحبت هایی شده است.

ولی‌الله سیف  رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که در حال حاضر موسسه غیر مجاز فعالی در کشور وجود ندارد. وی درباره مصوبات امروز هیات دولت گفت: من امروز گزارشی درباره مبحث تصمیم‌گیری راجع به موسسات غیر مجاز و آخرین اقدامات انجام شده به هیات دولت ارائه کردم.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احتمال پخش فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت که این موضوع در حال بررسی است. وی درباره سامانه موجود برای زائران اربعین حسینی گفت: این سامانه کنترل کننده شرایط تردد ما در فضای عراق است و به این کمک می‌کند که رفت و آمد زائران ما در اربعین و در فضای عراق ساماندهی شده‌تر باشد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که پیگیر هماهنگی‌های فرهنگی و اجتماعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است. وی در خصوص فضاها و زیرساخت‌های مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: باید هماهنگی‌های فرهنگی و اجتماعی برای این کار انجام شود که ما در حال انجام و پیگیری هستیم.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از تولید کنندگان گندم خواست که عذر او را بپذیرند و تاکید کرد: در صدد آن هستیم تا پول گندم را هر چه سریعتر پرداخت کنیم. وی درباره قیمت پایین محصولات کشاورزان و بی اقبالی آنها نسبت به چیدن و فروش، گفت: طبق مقرر قانون و دولت، قیمت تضمینی برای میوه‌هاست که این قیمت ابلاغ و اعلام شده و مسئولین مربوطه نیز در زمان مشخص شده برای خرید حضور پیدا می‌کنند.

همچنین هیأت وزیران در جلسه امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری تا سقف ۱۰ درصد خدمات و فعالیت های تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش غیردولتی در سال ۱۳۹۶ را به تصویب رساند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار