کد خبر: ۲۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
خدری نماینده مردم بوشهر؛
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در موافقت با وی، گفت: رشد اقتصادی و توجه به معیشت جامعه نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی هر جامعه دارد تا آنجا که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تاکیدات خاص و مکرری در این زمینه داشته از این رو کوشش و تلاش در این راستا تکلیف محسوب می شود.
به گزارش آرانیوز حوزه تهران، عبدالحمید خدری با بیان اینکه برنامه های کرباسیان بیانگر این مطلب است که دغدغه های دلسوزان نظام در مباحث اقتصادی را برطرف می کند، گفت: فراهم سازی شرایط توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل فضای کسب و کار، برون گرایی هوشمندانه و تقویت روابط اقتصادی خارجی به صورت کاملا هدفمند، مشارکت در بهبود و عدالت اجتماعی و ارتقای بهره وری، ایجاد شفافیت در اقتصاد، مشارکت در احیا و اصلاح نظام بانکی و تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی تنها گوشه ای از برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم است.

وی با بیان اینکه نقطه عطف تجربیات وزیر پیشنهادی اقتصاد اصلاحات چهار سال گذشته در ساختار گمرک است، تصریح کرد: با ایجاد سامانه گمرک و سیستم آی تی در گمرک تحول جدی ایجاد کردند؛ ازایشان درخواست داریم که این سیستم را در امور مالیاتی و بودجه ای پیاده سازد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد، افزود: شما که استناد کردید به آمار و ارقام قاچاق در گمرک؛ ای کاش آمار قبل از تصدی کرباسیان را به یاد می آوردید و بعد قضاوت می کردید؛ باید انصاف داشته باشید.

خدری افزود: یک لحظه احساس کردم در جلسه استضیحاح وزیر اقتصاد هستم زیرا آماری که شما اعلام کردید مربوط به ایشان نمی باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سابقه درخشان کرباسیان در نهاد سرمایه گذاری شهرداری ها بیانگر نوع نگاه ایشان به جریان سرمایه گذاری است، ادامه داد: با توجه به اینکه این خلاء در اقتصاد کشور دیده می شود ایشان می تواند کمک شایانی به جریان سرمایه گذاری کند؛ کرباسیان سال های متمادی در وزارت خانه ها و سازمان های مختلف اقتصادی خدمت نموده و اگر گوشه ای از تجارب ارزشمند خود را در وزارت اقتصاد به کار گیرد به طور قطع موفق خواهد شد.

وی یادآور شد: از ضعف های موجود ستاد اقتصادی دولت ناهمانگ بودن اعضای ستاد بوده که بی شک روحیه اخلاق مداری و تعاملات خوب کرباسیان می تواند این ضعف ها را برطرف کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با توجه به اینکه حوزه انتخابیه از جمله بنادر فعال و دارای گمرکات فعال است از نزدیک با کرباسیان آشنا هستم؛ یک مدیر موفق در دنیای بسیار متغیر کنونی در هر سطحی باید دارای دو خصیصه، مدرن و پیچیده بودن باشد و مفهوم مدرن بودن بر کسی پوشیده نیست اما شاید نیاز باشد پیچیده بودن را اندکی تاویل نمایم.

خدری ادامه داد: این خصیصه تعیین کننده برمی گردد به قدرت درک و کشف زوایای پنهان پدیده ها و کنترل مناسب بحران ها و به زبان عامیانه زیرک بودن که این دو خصیصه در سطح بسیار عالی در کرباسیان وجود دارد و همچنین به آنها می توان دو ویژگی شخصیتی ایشان یعنی حافظه بسیار قوی و انرژی بسیار بالا را اضافه نمود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سن تقویمی با سن فیزیولوژیکی متفاوت است، تصریح کرد: به جرات می توانم شهادت دهم که کرباسیان را از نظر انرژی و خستگی ناپذیری در سطح یک جوان سی و چند ساله می دانم که مجموعه این ویژگی ها به علاوه قاطعیت در تصمیم گیری از ایشان یک مدیر اجرایی بسیار توانمند ساخته است.


نظرشما
پربازدیدها