کد خبر: ۲۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛
اردبیل- معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهار آب‌های مرزی از سوی دولت دنبال می‌شود.

به گزارش آرانیوز، علی مراد اکبری بعدازظهر سه‌شنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل با مسئولان جهاد کشاورزی تصریح کرد: تخصیص آب در خصوص آب‌های مرزی اهمیت ویژه دارد و در خود اردبیل هیچ محدودیتی برای منابع آبی نداریم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت‌های قبل سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در بخش آب‌وخاک داشته و این موضوع تحولات قابل‌توجهی را در بخش کشاورزی رقم می‌زند.

معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با ذکر مثالی به پروژه‌های اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال ۶۰۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب‌وخاک استان اختصاص خواهد یافت.

مراد اکبری تأکید کرد: این اعتبار می‌تواند به توسعه طرح‌های آبیاری و اجرای بهینه آن منجر شود بطوریکه بررسی‌ها نشان می‌دهد می‌توان در استان اردبیل طرح آبیاری تحت‌فشار را برای ۸۵ هزار هکتار از اراضی اجرا کرد.

وی افزود: در وضعیت فعلی نیز از ابتدای سال آبیاری تحت‌فشار در دو هزار هکتار اجرا شده که قابل‌توجه است و با این وجود استان قابلیت تداوم و توسعه آن را دارد.

معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به تلاش نمایندگان استان برای جذب اعتبارات بیشتر در این حوزه اضافه کرد: سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبیاری تحت‌فشار تخصیص یافت.

وی اعتبار سال جاری استان را ۶۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان افزایش در اعتبار پروژه‌های موجود را سرعت می‌بخشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار