کد خبر: ۲۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:
​سمنان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه در دو ماهه اول سال‌جاری برای ۵۶۰نفر در استان شغل ایجاد شد، گفت: این اداره کل دو هزار شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش آرانیوز، اسماعیل غنیان در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی، اداره کل کار و امور اجتماعی ایجاد دو هزار شغل در سال‌جاری را متعهد شده است، ابراز داشت: توجه به مشاغل خانگی و ایجاد شرکت‌های تعاونی، طرح کارورزی و شناسایی و رصد واحدهای مشکل‌دار و پیگیری حل آن از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که توجه به آنها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰فارغ التحصیل بیکار سهیمه استان سمنان در سایت کارورزی است، افزود: یکی از رویکردهایی که به تازگی کلید خورد و پیگیری می کنیم جذب فارغ التحصیلان جویای کار است و بر همین اساس افرادی که از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها بیش از چهار سال نگذشته باشد می توانند در این طرح شرکت و در واحدهای تولیدی علاوه بر مهارت آموزی، شاغل شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به سایت بهین یاب آن را یکی دیگر از موارد تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: با همت دولت یازدهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکنون واحدهای بسیاری موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شدند که باید گفت با فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید، اشتغال زایی در استان ایجاد خواهد شد.

غنیان بابیان اینکه تا کنون دستگاه های اجرایی برای ٧٨٩ نفر در استان سمنان شغل ایجاد کرده اند، تصریح کرد: تاکنون برای ۲۶درصد جویندگان کار شغل ایجاد شده است که باید گفت دستگاه های اجرایی می توانند سهم به سزایی در ایجاد اشتغال ایفا کنند لذا بر همین اساس دستگاه های اجرایی باید تا پایان سال جاری برای ۱۱هزار و ۴۷۷نفر تولید اشتغال کرده و با تحقق این آرمان تا حدود بسیار زیادی به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده ایم.

وی افزود: ایجاد اشتغال و تحقق زمینه های اقتصاد مقاومتی به تنهایی میسر نخواهد بود لذا با توجه به اینکه در ایجاد اشتغال به نسبت سال ۹۴ از رشد ۱۳ درصدی برخوردار هستیم باید به گونه ای عمل کنیم تا بتوان با ایجاد اشتغال بیشتر به نسبت سال گذشته این میزان را به حداکثر افزایش داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار