کد خبر: ۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت طرح گرمسیری گفت: با توجه به بهره‌برداری رسیدن تونل اصلی طرح گرمسیری آب سد داریان آماده ورود به این تونل و طرح گرمسیری است.
به گزارش آرانیوز،به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، اسدالله رازانی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: تونل 49 کیلومتری مهمترین قسمت طرح گرمسیری است که قابلیت انتقال یک میلیارد مترمکعب آب را دارد.

وی با بیان اینکه این تونل آب سد داریان را به دشت سرپل ذهاب منتقل می‌کند، گفت: سد داریان افتتاح شده است و برای انتقال آب به داخل این تونل آمادگی دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طرح گرمسیری سبب تحول  کشاورزی کرمانشاه می‌شود، عنوان کرد: فاز نخست پروژه گرمسیری که انتقال آب به دشت سرپل ذهاب است به زودی افتتاح می‌شود.

وی از حضور مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو در روز جمعه برای مراسم شروع به کار این تونل در استان خبر داد و گفت: طرح گرمسیری یک ابر پروژه در کرمانشاه است که به تنهایی بزرگترین اتفاق بخش کشاورزی کرمانشاه محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: طراحی آبیاری دشتهای ملی پایین دست خروجی آب تونل چندان مشخص نیست که باید هرچه زودتر توسط سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای مشخص شود.

رازانی در رابطه با اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور 1200 میلیارد تومان است که 500 میلیارد تومان تاکنون پرداخت انجام شده است.

وی افزود: سهم قابل توجه از این پرداخت یعنی 282 میلیارد تومان به احداث راه‌آهن کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در مورد مشکل آب شهرستان هرسین آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز تاکنون به صورت صددرصد بودجه پرداخت شده است.

وی گفت: 105 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه برای سیستمهای نوین آبیاری استان در نظر گرفته شده که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار