کد خبر: ۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
در آذربایجان غربی؛
ارومیه - مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا تعداد خانوارهای روستایی بهره مند از نعمت گاز در استان به ۶۱ درصد می رسد.

به گزارش آرانیوز، منصور صادقیان  با بیان اینکه هم اکنون عملیات گازرسانی به ۴۳۳ روستا و شش شهر استان در حال اجراست افزود: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۶۱ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در طول ۹ ماه گذشته سالجاری ۷۴ روستا به شبکه گازرسانی کشور متصل شده است ادامه داد: هم اکنون ۵۴۳ روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

صادقیان با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۶۱ روستا در استان آذربایجان غربی وجود دارد اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق برنامه دولت در دستور کار شرکت گاز استان قرار دارد.

۹۹ درصد خانوارهای شهری آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند هستند

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: علاوه به روستاهای استان عملیات گازرسانی به شش شهر استان نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد و هم اکنون نیز ۹۹ درصد از خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

صادقیان از اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در استان آذربایجان غربی در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از هزار و ۶۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در استان اجرا شده است و در مجموع به ۱۰ هزار و ۱۸۲ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حجم عملیات گازرسانی در این استان بسیار بالا است اظهار داشت: کوهستانی بودن منطقه، جاده های صعب العبور و سردسیر بودن استان باعث شده است که پروژه های گازرسانی  در آذربایجان غربی هزینه بر و زمان بر باشد.

صادقیان با بیان اینکه عملیات گازرسانی با وجود کمبود اعتبار با جدیت در حال اجراست تصریح کرد: برای جلوگیری از توقف پروژه های گازرسانی، مجبور به گرفتن تسهیلات از بانکها شده ایم و امیدواریم با تامین بودجه و اعتبارات مورد نیاز راه برای بهره مند سازی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان  فراهم شود.

۸۰۰ هزار مشترک آذربایجان غربی به شبکه گاز کشور متصل شدند

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی از اتصال ۸۰۰ هزار مشترک در استان آذربایجان غربی به شبکه گاز طبیعی کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار اشتراک جدید در این استان ایجاد شده است.

وی به نصب انشعابات گاز در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت بیش از ۱۲ هزار انشعاب جدید نصب شده  و در مجموع تعداد انشعابات نصب شده در استان به ۳۵۸ هزار انشعاب گاز طبیعی رسیده است.

صادقیان در خصوص گازرسانی به واحدهای صنعتی در استان نیز گفت: گازرسانی به ۲۰ شهرک صنعتی و ۷۷۵ واحد تولیدی و صنعتی شرکت گاز را به موتور پیشران توسعه استان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه تامین پایدار انرژی صنایع و شهرکهای صنعتی، نقش مهمی درتوسعه و اشتغالزایی دارد ادامه داد: کاهش هزینه های تولید از طریق جایگزینی گاز طبیعی با سوختهای مایع، باعث افزایش حاشیه سود صنایع تولیدی شده و ضمن اشتغال زایی شرایط رونق اقتصادی استان را فراهم کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار