کد خبر: ۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
وزیر کشور مطرح کرد:
وزیر کشور گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش می شود تا ۱۰۰ درصد عایدات کشفیات مواد مخدر استان در قالب یک قانون به خود استان تخصیص یابد.
به گزارش آرانیوز،  عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک شورای مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با پدیده گرد و غبار و ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر امنیت در استان سیستان و بلوچستان مطلوب است و این باعث شده تا در چند ماه اخیر تحرکات زیادی برای برهم زدن این امنیت انجام شود.

وی افزود: البته با تدبیر و هماهنگی های لازم میان دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی و همینطور دستگاه قضایی و همکاری مردم این تحرکات در نطفه خفه شده است و خوشبختانه امروز استان دارای امنیتی خوبی است.

وی گفت: وحدت میان مردم این استان مثال‌زدنی است و جا دارد مسئولان استان تمام انرژی خود را در راستای حفظ و تقویت این وحدت صرف کنند.

وزیر کشور گفت: حفظ و تامین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: عقب افتادگی سیستان و بلوچستان به دلیل عدم توازن و تعادل در نظام برنامه ریزی است و این عامل سبب شده تا در حوزه اقتصادی شکاف عمیقی  با سایر نقاط کشور داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که تاکنون در چرخه پرداخت اعتبارات، به جمعیت استان ها توجه شده افزود: متاسفانه تا پیش از این اعتبارات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان، استانی که به دلیل محرومیت با داشتن پتانسیل های بسیار پس از ۳۷ سال همچنان دچار عقب ماندگی اقتصادی است مطابق با جمعیت بوده و این امر باعث شده تا این استان با موقعیت خاص و ویژه ای که دارد تاکنون رشد و ترقی نکند.

رحمانی فضلی ادامه داد: به جز عقب افتادگی تاریخی که در این استان وجود دارد سایر موارد برای رشد و ترقی سیستان و بلوچستان بسیار مهیا است.  

وی گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش در سیستان و بلوچستان مشکل آب و ریزگردهاست و خوشبختانه  دیگر هیچ‌ مشکل امنیتی در این منطقه نداریم.

وی با اشاره به عواید به دست آمده از کشفیات مواد مخدر در استان افزود: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش می کنیم  تا ۱۰۰ درصد عایدات کشفیات مواد مخدر را در قالب یک قانون به خود استان تخصیص بدهیم.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه‌نشینی اولویت دوم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و سیستان و بلوچستان بعد از خراسان رضوی دومین استانی است که بیشترین حاشیه‌نشینی را دارد بررسی، رفع و ساماندهی مشکلات حاشیه‌نشینی در این منطقه باید در اولویت باشد.

وی گفت: امروز مساله امنیت در این استان نهادینه شده است و باید برای ماندگاری جمعیت موضوع آب و ریزگردها حل شود و به دنبال سرمایه‌گذاری در استان بود.

وی افزود: در برنامه طرح جامع استان، باید راهکارهای مهار ریزگردها و ساماندهی تالاب هامون در استان تهیه و در تهران پیگیری شود.

رحمانی فضلی با اشاره به تلاش دولت در زمینه مهار ریزگردها افزود: دولت در عرصه خارجی باید موضوع حق آبه منطقه سیستان از کشور افغانستان را پیگیری کند و در داخل کشور نیز مدیریت دقیق آب، مالچ‌ پاشی در کانون‌های تولید ریزگرد و تغییر الگوی کشت باید به طور جدی و با برنامه‌ریزی دنبال شود تا اثرات ناشی از این بحران به حداقل برسد.

وزیر کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و اجرای طرح آبیاری در دشت سیستان، جلوی بخش اعظمی از ریزگردها گرفته می‌شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار