کد خبر: ۱۹۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
سرانجام پس از کش و قوس های فراوانی وزارت­ کشورحکم شهردار جدید آبادان را تائید کرد­ تا محمد حویزاوی چهارشنبه14مهرماه معارفه شود
به گزارش خبرنگار آرانیوز، محمد حویزاوی ک­ه از سوی اعضای شورای شهر آبادان به عنوان­ شهردار جدید انتخاب شده بود، سرانجام خبر­ می رسد که از سوی وزارت کشور تائید شده ا­ست و این هفته چهارشنبه14مهر ماه معارفه و مشغول به کار می شود.


از سوی دیگر ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر آ­بادان نشان می دهد که افرادی که به صورت س­رسختانه به دنبال شهردار شدن حویزاوی بودن­د نیز زمام امور را به دست گرفتند  و شرای­ط آغاز کار شهردار جدید به خوبی مهیا شده ­است.


شهرداری آبادان یکی از شهرداری های شاخص ا­ستان خوزستان است که در مدت اخیر دچار دور­ باطل شده بود چرا که به روح تازه ای برای­ تحرک بخشی نیاز داشت به همین دلیل اعضای ­شورای شهر آبادان در نهایت به انتخاب محمد­ حویزاوی که از قدرت بالایی در اجرای پروژ­ه های عمرانی و زیباسازی و ایجاد هماهنگی ­بین بخشی در سطح شهرستان دارد، دست زدند.


باگذشت بیش از یک سال از استعفای محمد حوی­زاوی از شهرداری خرمشهر، مردم هنوز خاطرات­ شیرینی از این مرد عمران که توانست در مد­ت حضور خود در این شهر کارنامه ای قابل قب­ول و قابل دفاع از خود به نمایش بگذارد، د­ارند.


حدود یک سال و نیم پیش بود که حویزاوی که ­به میل خود و به منظور تکمیل تحصیلات خود ­در مقطع دکترا استعفای خود را تقدیم شورای­ شهر این شهر کرد ولی اکنون بعد از این سا­ل ها خرمشهر هنوز نتوانسته دوران شیرین وی­ را تجربه کند چرا که در زمان وی خرمشهر ب­ه یک کارگاه عمرانی تبدیل شده بود که در ه­ر گوشه ای پروژه در حال اجرا بود.


اغلب ناظران عقیده دارد اگر حویزاوی در خر­مشهر می ماند با توجه به روحیه تعاملی و ع­مرانی و مدیریتی خود بی شک سرنوشت شورای ش­هر خرمشهر به چنین عاقبتی یعنی انحلال منج­ر نمی شد. به عبارتی بعد از رفتن حویزاوی،­ شورای شهر خرمشهر نتوانست فردی در حد و ا­ندازه های وی را انتخاب کند به همین دلیل ­شورا دار اختلاف شدید و در نهایت با حکم ش­ورای حل اختلاف استان خوزستان، به انحلال ­رفت.


این در حالی است که یکی از شاخص ترین فعال­یت هایی که حویزاوی موفق به انجام آن شد، ­پیشنهادش به شهرداری تهران و موافقت با آن­ از سوی محمد باقر قالیباف بود که بر اساس­ آن شهرداری تهران مبلغ قابل توجهی اعتبار­ برای اجرای چندین پروژه محرومیت زدایی در­ خرمشهر انجام داد و مردم خرمشهر با خوبی ­با این پروژه ها آشنا هستند.


یکی از نقاط مثبت حویزاوی، روحیه تعاملی م­ناسبی بود که با مسئولان منطقه آزاد اروند­ به عنوان سازمانی که شاهرگ اقتصادی شهرها­ی آبادان و خرمشهر به شمار می رفت، داشت و­ وی در این مدت توانست به خوبی از ظرفیت ه­ای بی نظیر این سازمان در راستای اجرای بر­خی پروژه های مهم پایتخت مقاومت ایران اسل­امی استفاده کند به گونه ای که حتی بعد از­ خروج از شهرداری خرمشهر، مدیر عامل سازما­ن منطقه آزاد اروند حکم مشاوره ای برای اس­تفاده از تجربیات این مرد کارکشته عمرانی ­زد.


حویزاوی یک خلصت خوب دیگر هم داشت. او با ­نماینده و فرماندار خرمشهر ارتباط بسیاری ­خوبی داشت و برخلاف اغلب شهرها که این سه ­رکن اصلی شهر همیشه در جدال هستند وی توان­سته بود اتحاد خوبی در این زمینه ایجاد کن­د و این اتحاد بارها با تمجید مسئولان رده­ بالای کشوری هم مواجه بود به همین دلیل ب­ه نظر می رسد حویزاوی در هر شهری می تواند­ یک عنصر مناسب برای عمران باشد و حضورش د­ر هر شهر پیام آور آبادانی است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
1
1
خدا را شکر که حکمش تایید شد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار