کد خبر: ۱۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
همدان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از وجود ۹ ایستگاه آتش نشانی در همدان خبر داد و گفت: برای رسیدن به استاندارد جهانی احداث و راه اندازی یک ایستگاه دیگر در همدان لازم است.

به گزارش آرانیوز، محمدرضا بیاناتی از کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی همدان خبر داد و گفت: مکاتباتی در خصوص لزوم حمایت شهرداری برای استانداردسازی تجهیزات انجام شده که امیدواریم تجهیزات به روز رسانی شود.

وی با اشاره به تعریف ۴۷ نوع وظیفه برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از وجود ۹ ایستگاه آتش نشانی در همدان خبر داد و با بیان اینکه برای رسیدن به استاندارد جهانی و در نظر گرفتن هر یک ایستگاه برای ۵۰ هزارنفر، یک ایستگاه دیگر باید به این مجموعه در همدان اضافه شود، گفت: ۴۴ دستگاه خودروی عملیاتی و فرماندهی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان وجود دارد.

تجهیزات در شرایط غیر عادی پاسخگوی نیازها نیست

بیاناتی با تاکید بر اینکه این میزان تجهیزات برای حالت معمولی کافی است اما در شرایط غیر عادی پاسخگوی نیازها نیست، گفت: نردبان سازمان آتش نشانی همدان برای بکارگیری در عملیات ۳۲ متری است که با درنظر گرفتن زاویه ای که برای استفاده از آن ایجاد می شود تا ۲۸ متر را جوابگو خواهد بود اما در حال حاضر ساختمان های بلندمرتبه بسیاری در همدان وجود دارد بنابراین باید نردبان بلندتری تهیه شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بابیان اینکه امکانات امداد و نجات آتش نشانی همدان نوساز است، افزود: ۴۶ نوع تجهیزات آتش نشانی در همدان وجود دارد که نیاز به تقویت دارند تا بتوان امنیت فکری مردم را تأمین کرد.

۱۸۹ نفر نیروی عملیاتی در آتش نشانی همدان فعالیت می کنند

بیاناتی با اشاره به تعداد نیروهای انسانی در حوزه فنی و عملیات، پیشگیری و آموزش و اداری و مالی، اظهار داشت: ۱۸۹ نفر نیروی عملیاتی در آتش نشانی همدان فعالیت می کنند و ۵۰ نفر نیز برای جذب در این مجموعه در حال آموزش هستند.

وی بابیان اینکه سطح تحصیلات آتش نشانان بالاست اما از کمترین مزایا برخوردار هستند، گفت: دو دستگاه اطفای حریق با خروجی شش هزار لیتر آب در دقیقه از نیازهای آتش نشانی همدان است که باید برای تامین آن اقدام شود.

بیاناتی با بیان اینکه خرید نردبان هیدرولیکی ۳۲، ۳۴ و ۵۴ متری از نیازهای همدان به شمار می رود، عنوان کرد: تانکر پشتیبانی ۳۲ هزار و ۱۸ هزار لیتری، جرثقیل ۳۰ تن، وسایل نقلیه سنگین اطفای حریق و یک دستگاه بالگرد از دیگر نیازها است به طوری که در مجموع به ۱۷ دستگاه خودرو برای به روز کردن امکانات نیاز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار