کد خبر: ۱۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد:
مشهد ـ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد گفت: طرح ساماندهی دکل‌های مخابرات، در ۴ سال آینده تعداد دکل‌های مخابراتی شهر را از ۱۰۰۰ دکل به ۳۰۰ دکل کاهش می‌دهد.

به گزارش آرانیوز، محمدجواد رجائیان ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی، اظهار کرد: طرح جامع ساماندهی دکل‌های مخابراتی، سال گذشته با محوریت کارگروهی متشکل از اپراتورهای تلفن‌های همراه و سازمان‌های اثرگذار دولتی و بر اساس مصوبه کمیسیون بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر ارائه شده و توسط شهرداری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد به اجرا رسیده‌است.

وی افزود: طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی طرحی یکپارچه ای است که علاوه بر پاسخگویی به دغدغه‌ شهروندان در رابطه با دکل‌هایی که بدون برنامه‌ریزی در سطح شهر نصب می‌شوند، به دغدغه اپراتورهای تلفن همراه نیز بابت پوشش شبکه پایان می‌بخشد و در عین حال با در نظر گرفتن مبحث زیباسازی در مدیریت شهری، به طراحی و اجرای المان‌های زیبا برای دکل‌های مخابراتی اقدام کرده‌است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد با بیان اینکه طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی، یک برنامه چهارساله است، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر مشهد بیش از ۱۰۰۰ دکل مخابراتی وجود دارد که طی چهار سال آینده، با استفاده از این طرح که مورد موافقت اپراتورهای تلفن همراه هم هست، به یک شبکه منسجم و تجمیع یافته مبدل شده و به تعداد ۳۰۰ تا ۳۵۰ دکل کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: برای زیباسازی دکل‌های مخابراتی ۱۴ طرح و المان مختلف از قبیل المان طراحی محیطی، المان درخت و المان مناره مسجد، در نظر گرفته شده‌است که متناسب با محیطی که دکل در آن نصب می‌شود، المان مرتبط انتخاب و اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فرارسیدن رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ هستیم، لزوم توجه بیشتر به زیباسازی چهره شهر و آماده‌سازی فضاهای شهری برای پذیرش پایتختی فرهنگی مشهد برای جهان اسلام، احساس می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار