کد خبر: ۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کرمانشاه- مدیر کل گمرک استان کرمانشاه گفت: با توجه به مشکلاتی که استقرار گمرک در شهر کرمانشاه ایجاد کرده لذا انتقال آن به خارج از محدوده شهر در دستور کار قرار دارد.
به گزارش آرانیوز، خلیل حیدری امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  گمرک نخستین سازمان دولتی در استان کرمانشاه است و این ارگان به سمت کمال در حال حرکت است.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به استقرار پرسنل گمرک در ۵ نقطه مرزی استان افزود: نیروهای ما در نقاط مرزی در بدترین شرایط حضور دارند.

وی بااشاره به حضور پرسنل گمرک در بازارچه مرزی سومار، شوشمی و شیخ صله، پرویزخان و خسروی افزود: نیروهای گمرک در مرز هوایی کرمانشاه و دو نقطه شهری گفت: سال گذشته بیش از ۴۰ درصد و میزان ۲ میلیارد و ۸۶۷ میلیون دلار از مرزهای استان صادرات شد.

حیدری بیان کرد: سهم صادرات استان کرمانشاه به عراق طی سال گذشته ۵۹ درصد از نظر وزنی و ۴۶ درصد از نظر ارزشی بود.

وی همچنین از ۸۵۴ میلیون دلار صادرات از استان کرمانشاه طی چند ماهه اخیر خبر داد و گفت: این میزان به لحاظ وزنی بیش از ۲ میلیون بود.

حیدری ایجاد گمرک دیجیتالی را مهمترین دستاورد دولت طی ساله گذشته در بحث امور گمرکی دانست و افزو: در حال حاضر تمام فرآیندها و رویه‌های گمرکی استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی صدور پروانه الکترونیک، کیف پول الکترونیک، دور اظهاری صادرات و واردات و ترانزیت و طرح کارشناسی مجازی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: سامانه جامع بازبینی هوشمند نیز موجود است.

حیدری با اشاره به ارتباط سازمان گمرک با ۲۱ مرتبط با تجارت گفت: سال گذشته مدیریت پرویزخان به گمرک واگذار شد و یک دستگاه ایکس ری به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در آن نقطه نصب شد.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه از انتقال گمرک کرمانشاه به محدوده‌ای در خارج از شهر خبر داد و گفت: منابع لازم برای این مهم نیز فراهم است.

وی بیان کرد: در مرزهای رسمی علاوه بر فعالیت گمرک دستگاه های دیگری نیز فعالیت دارند و هیچ کالایی از مرزهای رسمی بدون مجوز گمرک وارد نمی‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار