کد خبر: ۱۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان:
انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در خوزستان در راستای بلوغ خود حرکت می کند و یکی از اهداف و رویکردهای انجمن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است .
به گزارش خبرنگار آرانیوز،آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز شنبه در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خطاب به تولید کنندگان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین اظهار کرد: باید بدانیم ثروتی که از راه گران فروشی، کم فروشی و یا کلاهبرداری جمع آوری شود، حرام است و اسلام ما را به جمع آوری چنین جمع آوری هایی منع کرده است.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: برای رعایت نکات مورد تاکید اسلام ایمان ما کافی است و نیازی نیست که سازمان تعزیرات و دادگاه ما را محاکمه کند و شرمنده شویم. واقعا وقت چنین سرمایه هایی چه فایده ای دارد که آبروی دنیا و آخرت را برده است؟  

آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: چنین ثروت های حرامی هیچ وقت خیر و برکت ندارد و کسی با آن به جایی نمی رسد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: مکلف به استفاده از تولیدات داخلی و ملی و حمایت از آن هستیم ولی تولیدکنندگان هم باید رعایت کنند و ذهنیت منفی برای مردم ایجاد نکنند زیرا این امر موجب بی اعتمادی نسبت به تولیدات داخلی می شود. تولید کنندگان حق ندارند به صرف فعالیت اقتصادی کار کنند بلکه باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خوزستان متاسفانه به منبعی برای برداشت و استخراج ثروت در زمینه صنعت و نفت تبدیل شده و این خلاف است. در غرب و شرق کارون و اطراف اهواز فعالیت های اقتصادی انجام می شود و ثروت را استخراج می کنند ولی مردم خوزستان هیچ منفعتی از آن نبرده و فقط ضرر می بینند.

وی ادامه داد: چیزی جز مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فقر عاید مردم خوزستان نمی شود و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند خوزستان خالی از سکنه خواهد شد زیرا همه در حال مهاجرت هستند.

ناصری نژاد تصریح کرد: صنایع موجود در استان باید به محیط زیست و سلامت مردم توجه داشته باشند. چرا طوری عمل می شود که پشت سر هم ثروت ملی در پتروشیمی های خوزستان آتش بگیرد و به راحتی از بین برود در حالی که به یک ریال آن هم نیاز داریم؟ چند بار گوشزد کردیم مسئولان دلسوز انتخاب کنند و جوانان و مردم خوزستان را به کار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان انتقاد کرد: چرا باید مدیران پروازی به کار گیریم؟ چرا به نخبگان خوزستان که خون جوانانشان با صنعت ۱۰۰ها سال گره خورد را انتخاب و به آنها اعتماد نمی کنند؟ با اینکه جوانان بومی خیلی خوب می توانند مدیریت کنند

نورالله حسن زاده  افزود: با توجه به شرایط فعلی و بحران های مختلف و شرایط ایران بعد از انقلاب، به طور مثبت درگیر تحریم های ظالمانه بوده ایم. قاچاق کالا، موانع تولید و... همه نشان می دهد که تحریم ها باعث شده توجه جدی به امر تولید داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی بر پایه تولید داخلی است که جایگزینی واردات و یا اشتغال جوانان را در پی دارد.

حسن زاده ادامه داد: تولیدات داخلی ما مشکلات زیادی دارد و ساختار تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی مشکل ساز شده است.

وی بیان کرد: بعد از جنگ هشت ساله تحمیلی موفق به بازسازی و نوسازی نشدند و هزینه تسهیلات و نرخ سود هم به شدت بالا بود، رقبای ما شرایط بسیار بهتری مثل تسهیلات آسان قیمت و نرخ تورم پایین داشتند ولی با چنگ و دندان واحدها را سر پا نگه داشتند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، تولیدات هزینه های بالایی دارد به ویژه در استان خوزستان به دلیل گرمای هوا، هزینه های کارگری و شرایط خاص دیگر.

حسن زاده اضافه کرد: دولت خیلی تلاش کرده تا بخشی از این دردها و مشکلات را حل کند اما با این وجود باز هم درگیر موانع زیادی در بخش تولید هستیم.

علی محمد رحمانی زاده در همایش حمایت از حقوق مصرف کننده استان که در سالن همایش های امام رضا شهرک نفت برگزار شد گفت: این انجمن در سال 90 پس از تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در سطح کشوری استانی و شهرستانی تشکیل شد که وظایف بسیار خطیری بر عهده دارد و می تواند واسطه ای بین مصرف کننده و تولید کننده باشد.

وی با اعلام این که این انجمن می تواند صدای رسای مردم را به گوش مسوولان برساند و بازوی توانمندی برای تنظیم بازار باشد افزود: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در خوزستان در راستای بلوغ خود حرکت می کند و یکی از اهداف و رویکردهای انجمن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است .

وی با بیان این که انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده می تواند با عرضه محصولات و تولیدات داخلی آن راضمن معرفی به مردم مورد تقویت قرار دهد یادآور شد: امروز روز تجلیل از شرکتهای برتر استانی است که توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان استاندارد، استانداری خوزستان ، جهاد کشاورزی و خود انجمن طی فرایندی شورایی برگزیده شده اند.



نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار