کد خبر: ۱۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هزار و ۴۴۰ هیئت مذهبی در استان دارای مجوز بوده و فعایت گسترده ای دارند.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام لطفیان عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: خراسان جنوبی پیشینه قوی در امور مذهبی دارد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر مداحان بومی استان در مراسمات، بیان کرد: تاکنون هزار مداح اهل‌بیت را ساماندهی کرده‌ایم.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه همچنین ۲۰۰ مرکز قرآنی شامل مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستانی در سطح استان وجود دارد، افزود: طی سال های گذشته فعالیت‌های فرهنگی مساجد را ارتقاء داده و دانش ائمه جماعات مساجد نیز به روز شده است.

وی از وجود چهار مدرسه صدرا (مدارس علوم و معارف اسلامی) در استان خبر داد و اظهار کرد: این مدارس از پایه‌های طلبگی خراسان جنوبی محسوب می شود.

بنا به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، بیرجند درسال گذشته رتبه چهارم مدارس صدرای کشور در سطح علمی را کسب نموده است.

در امر تبلیغ کارشناسی شده عمل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تبریک دهه کرامت، وظیفه کارکنان تبلیغات اسلامی و متولیان امر تبلیغ را بسیار سنگین دانست  و گفت: تبلیغ و ابلاغ به معنای رساندن است.

آیت الله عبادی با اشاره به آیات قرآن پیرامون امر تبلیغ، اظهار کرد: آیه الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا ﴿۳۹ احزاب﴾ نشان دهنده اهمیت این امر مهم است.

وی ادامه داد: همان‌طور که بدن ما به غذا نیاز دارد ولی مواد خام را نمی‌تواند استفاده کند، جامعه نیز به هدایت نیاز دارد و مواد خام و غنی موجود در قرآن، سیره رسول ص و اهل‌بیت (ع) را نمی‌تواند استفاده نماید.

آیت الله عبادی افزود: این مواد خام اگر به‌صورت آگاهی در مردم ایجاد شود، شرایط مردم تغییر پیدا کرده و به مدینه فاضله نزدیک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تبلیغ اشکال گوناگونی دارد، گفت : این امر به روش های مستقیم، مکتوب و هنر قابل انجام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تبلیغ مسئله بسیار مهمی بوده که نقش آن تبدیل مواد خام به مواد قابل‌جذب در جامعه است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های دشمن پیرامون براندازی نظام، اظهار کرد: ما در ابزار تبلیغی کمبود داریم و از نشانه های آن، ورود دشمن به داخل خانه ها است.

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر درامر تبلیغ قرآن، معصومین و رهبری را ملاک قرار دهیم، هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

وی سستی کردن  در تبلیغ را خطرناک دانست و افزود: باید در این راه در این راه شیوه تبلیغ کارشناسی شده را پیش‌گرفته و مشکلات مردم را حل کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار