کد خبر: ۱۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با انتقاد از کوتاهی بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات گفت: این بانک رتبه آخر را در پرداخت تسهیلات به صنایع دارد.
به گزارش آرانیوز، محمدرضا علمدار یزدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یزد اظهار داشت: در بررسی عملکرد بانک های عامل در  کشور برای پرداخت تسهیلات متاسفانه بانک صنعت و معدن یزد رتبه آخر در پرداخت تسهیلات به صنایع را دارد.

وی ادامه داد: در کل کشور بر اساس رتبه‌بندی که برای بانک‌ها در نظر گرفته شده است بانک صنعت و معدن رتبه نخست در پرداخت تسهیلات را دارد اما این بانک در استان یزد ردیف آخر برای پرداخت تسهیلات را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: سازمان صنعت به شدت پیگیر بررسی وضعیت تسهیلات پرداختی است که بررسی ها نشان می دهد بانک صنعت و معدن در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است و عدم اجرای آن به معنای سرپیچی از قوانین است گفت: وقتی معرفی واحدی به یک بانک در این کارگروه مصوب می‌ شود یعنی باید تسهیلات تکلیفی به آن واحد پرداخت کرد.

علمدار یزدی تصریح کرد: استناد به قوانین و مقررات داخلی بانک ها و بهانه عدم توانایی در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و یا سرمایه در گردش برای کارگروه تسهیل معنایی ندارد.

وی افزود: واحدها بر اساس اعلام نظر کمیته‌ های فنی تخصصی به کارگروه اصلی ارجاع می ‌شوند و سپس به بانک‌ ها برای دریافت تسهیلات معرفی می ‌شوند که بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: براساس دستور العملی که ابلاغ شده باید تا پایان شهریور ماه سال جاری تسهیلات تکلیفی به تمام واحدهای متقاضی که در سامانه بهین یاب نام‌نویسی شدند پرداخت شود.

علمدار یزدی افزود: ۱۱۰ طرح برای تصویب و معرفی به بانک‌ها آماده شده که پس از تصویب، بانک های عامل ظرف دو هفته باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار