کد خبر: ۱۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
‌استاندار کرمان از وضعیت بیکاری در جامعه انتقاد کرد و گفت: جای سوال دارد چه کسی باید این لشکر بیکار را سر کار ببرد؟
به گزارش آرانیوز، "علیرضا رزم حسینی" عصر روز 31 تیرماه در اولین همایش تجلیل از «آن بیست و سه نفر» و شهید «سید عباس سعادت» در پاریز سیرجان تصریح کرد: در ابتدای جنگ عراق با حمایت غرب، دشمن تا نزدیکی شوش پیشرفت اما این دلاور مردان این سرزمین و جوانان این مرز و بوم بودند که با هدایت رهبری امام راحل پیروز شد و می‌توان گفت سه عامل رهبری امام خمینی (ره)، مجاهدت و حمایت از مردم، ایمان و اعتقاد در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: صدام در زمانی با حمایت همه قدرت‌های جهانی به ایران حمله کرد که جمهوری اسلامی به تازگی دوران خود را آغاز کرده بود و ارتش و سپاه انسجام لازم را نداشتند و جنگ داخلی وجود داشت.


وی ادامه داد: بخش‌هایی از جنوب و غرب کشور به دست عراقی‌ها افتاد اما هشت سال پایداری مردم و جوانان نه‌تنها یک متر از خاک کشور جدا نشود بلکه ما پیروز شدیم و ایران را در جهان سربلند کردیم، اما صدام به سرانجام شومی رسید.

وی با بیان اینکه فقط خدا و مردم در دوران جنگ با ما بودند، یادآور شد: ارتش دست به دست سپاه و بسیج داد و در دو، سه سال اول جنگ به بیشترین فتوحات دست یافتیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: رزمندگان امام خمینی(ره) را دوست داشتند و عاشق ایشان بودند و سخنان امام برای ما تکلیف شرعی بود و رزمندگانی را داشتیم که بر روی سیم خاردار می‌خوابیدند تا همرزمانشان عبور کنند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: مردم ما حتی آذوقه رزمندگان را تامین می‌کردند و پشتیبان جبهه‌ها بودند و کمک‌های مادی برای رزمندگان ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ما در دوران جنگ سلاح پیشرفته‌ای در دست نداشتیم، اضافه کرد: ایمان مردم ما موجب پیروزی در جنگ شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه رستم و سهراب را افسانه‌های شاهنامه می‌خوانند، بیان کرد: شهدا و رزمندگان واقعیت‌های تاریخی ما هستند که در دوران دفاع مقدس آمدند.

وی خطاب به مردم گفت: آرمان‌های شهدا را فراموش نکنید و پیرو رهبری باشید و ولایتمداری برای همه است و همه مردم ایران، ولایتمدار هستند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با همکاری مردم و شکستن بروکراسی اداری امکانپذیر است.

استاندار کرمان یادآور شد: کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده است و ما در 20 ماه قبل ایده شهرستان اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج را مطرح کردیم و این ایده توسط موسسات غیردولتی به مرحله اجرا درآمد و امروز مردم قلعه‌گنج امیدوار شده‌اند و حضور گسترده‌ای در صندوق‌های توسعه روستایی دارند و امنیت این منطقه افزایش یافته است.

رزم‌حسینی با اشاره به تجلیل از دو هزار و 500 دانش‌آموز ممتاز قلعه‌گنج افزود: آمار این دانش‌آموزان در سال جاری به 6 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی گام‌به‌گام با همکاری مردم برای توانمندسازی مردم گام برمی‌داریم، اظهار کرد: انجام امورات جاری به معنای اقتصاد مقاومتی نیست و الگوی موفق شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج را در استان کرمان اجرا می‌کنیم و هشت منطقه جغرافیایی را مشخص کرده‌ایم و شرکت‌های توسعه‌گر متولی این مناطق هستند.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه با اجرای مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی بحث انسجام مدیریتی را دنبال می‌کنیم تا مدیریت جهادی جایگزین مدیریت جناحی شود، افزود: سبک جدید مدیریتی را در مناطق اقتصادی کرمان دنبال می‌کنیم تا استان توسط بخش غیردولتی اداره شود و دولت نیز حمایت، نظارت و هدایت می‌کند.

استاندار کرمان یادآور شد: امام جمعه سیرجان برای امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری پیشگام بوده است و نماینده سیرجان و بردسیر، فرماندار و شورای تامین سیرجان نیز پیگیری‌های خوبی انجام داده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار