کد خبر: ۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
بزرگترین بدهکار صندوق بازنشستگی کشوری 120 میلیون دلار در بخش پتروشیمی بدهی دارد می نویسد: «فارغ از جنبه اقتصادي خبري كه روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد
به گزارش آرانیوز، بزرگترین بدهکار صندوق بازنشستگی کشوری 120 میلیون دلار در بخش پتروشیمی بدهی دارد می نویسد: «فارغ از جنبه اقتصادي خبري كه روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر بدهي 120 ميليون دلاري يك فرد به صندوق بازنشستگي، برابري اين رقم با حقوق ماهانه 240 هزار بازنشسته ابعادي فراتر به آن داده است. اين در حالي است كه جامعه در 10 روز گذشته در التهاب گزارش‌هاي رسيده از دريافتي‌هاي خارج از چارچوب قانون و ويژه‌خواري برخي افراد و مديران جامعه است. گفتني است طبق اظهارات ديروز معاون سرمايه‌گذاري و اقتصادي صندوق بازنشستگي كشوري، اين صندوق تنها در يك مورد از يك شخص مبلغ 120 ميليون دلار طلب دارد. اين ميزان بدهي فرد مذكور به صندوق بازنشستگي كشوري در بخش پتروشيمي است.

روزي كه اخبار تخلفات مالي كرباسچي و شهرام جزايري و پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي رسانه‌اي شد و افكار عمومي در جريان آنها قرار گرفتند، كسي نمي‌دانست اين موارد قرار است نقش ويروس‌هاي ضعيف شده يا همان واكسن را براي جامعه ايفا كنند تا جامعه را به تخلف مالي عادت دهند و بي‌تفاوت كنند، به طوري كه مردم نسبت به ارقام ميلياردي حساسيتي از خود نشان ندهند. همچنين كسي نمي‌دانست اين تخلفات پيشقراول تخلفات بزرگ‌تر و دامنه‌تري هستند.

اما نكته مهم اين است كه اين مسأله آن هم در جامعه‌اي كه بسياري از مردم آن به سختي و با درآمد پايين امرار معاش مي‌كنند ارقام ميلياردي هرگز عادي نمي‌شوند، به طوري كه ارقام ميلياردي در تخلفات مالي كه در عناوين اخبار اعلام مي‌شود همچنان توجه جامعه را به خود جلب مي‌كند.

روز گذشته و در شرايطي كه هنوز برخورد قاطع دولت و دستگاه قضا با خائنين بيت‌المال در صدر مطالبه‌هاي مردمي گزارش مي‌شود، محمود شهشهاني‌پور، معاون سرمايه‌گذاري و امور اقتصادي صندوق بازنشستگي كشوري در نشست خبري اعلام كرد: طبيعتاً در مراودات خارجي با توجه به محدوديت‌هاي موجود مطالباتي ايجاد شده است كه بزرگ‌ترين آن 120 ميليون دلار بدهي يك شخص به اين صندوق در بخش پتروشيمي است.

بنابراين گزارش چنانچه رقم اعلام شده را با قيمت هر دلار 3 هزار تومان محاسبه كنيم و ميانگين حقوق بازنشستگان كشوري را يك ميليون و 500 هزار تومان در نظر بگيريم، بدهي شخصي يك نفر به صندوق بازنشستگي كشوري معادل حقوق يك ماه 240 هزار بازنشسته مي‌شود».

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار