کد خبر: ۱۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از سرشاخه های کارون با وجود کمبود شدید آب شرب و کشاورزی در استان، نظریه وجود «مافیای آب» را اثبات می کند.
به گزارش  خبرنگار آرانیوز(حوزه مجلس) عامر کعبی  در خصوص سخنان اخیر در رابطه با انتقال آب کارون به فلات مرکزی اظهار کرد: مسئولان کشور باید بدانند، حرفهایشان در خصوص لزوم انتقال آب سرشاخه های کارون به استانهای دیگر باعث نا امیدی مردم خوزستان می شود زیرا در حالیکه اغلب مناطق استان خوزستان و حتی برخی مناطق شهری آن از داشتن آب کافی و سالم بی بهره هستند و مسئولان علت آن را کمبود آب و اعتبار می دانند، صرف هزینه های هنگفت انتقال آب از سرشاخه های کارون از سوی مردم پذیرفتنی نیست.

وی افزود: سالهاست مردم خوزستان با سیاست های غلط و نسنجیده انتقال آب مواجه هستند ولی  دولت هیچگاه نتوانسته جواب قانع کننده ای به آنها بدهد که چرا با وجود نبود آب در خوزستان، انتقال آب با ساخت تونل های بسیار بزرگ و گران قیمت برای آباد کردن باغ های پسته و انگور به مناطق دیگر صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام کارشناسان آب و حتی مسئولان سازمان محیط زیست کشور با هر گونه انتقال آب بین حوزه ای مخالف هستند و آن را سیاستی اشتباه و از پیش شکست خورده می دانند ولی اصرار دولت برای انتقال آب در این شرایط حساس و پیچیده، نظریه وجود «مافیای آب» در کشور را اثبات می کند پس برای دولتی که گرفتار این مافیاست باید تاسف خورد.

کعبی بیان کرد: دولت باید در خصوص سخنان برخی مسئولان در مورد انتقال آب به استان های دیگر نظر صریح و شفاف خود را اعلام کند تا خشم مردم خوزستان از سخنان اخیر برخی مسئولان فروکش کند. متاسفانه دولت در خصوص مسئله انتقال آب نوعی سیاست بسیار بد «دو رویی» را در پیش گرفت به صورتیکه به مسئولان و نمایندگان خوزستانی اعلام می کند که با هرگونه انتقال آب از سرشاخه های کارون مخالف است و آن را اجرا نمی کند ولی در سفر به برخی استانها شاهد هستیم که به آنها وعده می دهند که آب مورد نیاز آنها را از طریق سرشاخه های کارون تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولتی که اینگونه «دو رو» باشد قطعا اعتماد مردمی را از دست خواهد داد، بیان کرد: موسم انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و دولت در صورتی که نظر صریحی در خصوص مخالفت با انتقال آب کارون ندهد، روی رای چند میلیونی مردم خوزستان حساب نکند زیرا مسئله انتقال آب برای مردم خوزستان خط قرمز است و آنها اجازه نمی دهند با سرزندگی و نشاط خود که ارتباط مستقیمی به وجود رودخانه کارون و سایر رودخانه های استان دارد، بازی شود.

نماینده مردم آبادان تاکید کرد: عجیب است که نخلستان های آبادان و خرمشهر و شادگان به علت نبود آب یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن هستند ولی آقایان قصد دارند با صرف هزینه های میلیاردی از جیب بیت المال، آب را از نخل ها دریغ کنند و به سایر مناطق ببرند در حالیکه همه می دانند ارزش اقتصادی و صادراتی خرما بیش از هر محصول دیگری است. بنابراین چه کسی اجازه چنین خیانت بزرگی را به دولت می دهد؟

کعبی تاکید کرد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همانگونه که به مردم قول داده اند با قاطعیت و قدرت از حقوق مردم خوزستان در برابر اینگونه زیاده خواهی ها حمایت می کنند و اجازه نمی دهند زندگی مردم خوزستان دستخوش مباحث سیاسی شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم استاندار بومی خوزستان در این شرایط حساس با قدرت وارد عمل شده و از دولت بخواهد که طرح ها و پروژه های انتقال آب کارون را متوقف کند زیرا زندگی مردم خوزستان در صورت نبود آب، تهدید می شود و مردم از نماینده عالی دولت در استان خود انتظار همراهی در این زمینه را دارند.

کعبی با بیان اینکه کارون در این شرایط حتی ظرفیت انتقال آب برای مصارف شرب را هم ندارد، تصریح کرد: انتقال آب با ساخت تونل هایی که کامیون در آنها قابل عبور است بی شک اهداف بی شماری را دارد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار