کد خبر: ۱۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حضور پارکبان‌ها در نقاط پرترافیک شهر، به توقف این طرح بنا به دلایلی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به اهمیت آن مجددا در کرمانشاه اجرا می‌شود.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ محمد مرادی با تاکید بر ضرورت حضور پارکبان‌ها در نقاط پرترافیک شهر گفت: پارکبان‌ها به برقرای عدالت در توزیع پارک‌های حاشیه‌ای کمک می‌کنند.

مرادی با بیان اینکه حاشیه خیابانها معبر عمومی است نه محل پارک شخصی، گفت: تا پیش از حضور پارکبان‌ها حاشیه خیابانها به محل پارک خصوصی برخی مغازه‌دارها تبدیل شده بود و با وجود پارکبان‌ها عدالت مطلوبی در تقسیم پارک‌های حاشیه‌ای به وجود آمد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه حضور پارکبان‌ها را در جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک بسیار موثر دانست و اظهار کرد: پارکبان‌ها از پارک‌های نابجا و دوبله خودداری کرده و به همین علت از گره‌های ترافیکی پیشگیری می‌کنند.

مرادی با اشاره به توقف اجرای طرح پارکبان‌ها در شهر کرمانشاه، گفت: دستگاه مسئول در خصوص عقد قرارداد با پارکبان‌ها شهرداری است و پیمانکاری که شهرداری در زمینه طرح پارکبان با او قرارداد بسته بود متاسفانه عملکرد مطلوبی نداشت.

وی تصریح کرد: شکایت‌های مردمی و نیز گزارشاتی که خود ماموران راهنمایی و رانندگی می‌دادند هم نشان از عملکرد نامطلوب برخی پارکبان‌ها داشت که با بررسی این شکایات درستی بسیاری از آنها تایید شد.

مرادی اظهار کرد: متاسفانه برخی از پارکبان‌ها به جای فروش کارت شارژ، وجه نقد می‌گرفتند و در صورتی که می‌توانستند به افراد شارژ دو هزار تومانی بفروشند، به اصرار شارژ پنج و 10 هزار تومانی می‌فروختند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این عوامل موجب شد تا هم ما از کار پیمانکار طرح ناراضی باشیم و هم شهرداری و خود پیمانکار تمایلی برای ادامه کار نداشته باشد که در نهایت شهرداری قرارداد خود را با این پیمانکار خاتمه داد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مجدد طرح پارکبان‌ها، گفت: این ضرورت را به شهرداری اعلام کرده‌ایم و از شهرداری خواسته‌ایم تا پیمانکار توانمند و مقتدری را برای اجرای این طرح به کار گیرد و قبل از اجرای این‌ طرح از تمام ظرفیت‌های خود برای الکترونیکی کردن کار پارکبان‌ها و جلوگیری از رد و بدل شدن پول نقد استفاده کند.

مرادی با بیان اینکه شهرداری مسئول عقد قرارداد در خصوص اجرای طرح پارکبان‌ها است، گفت: زمان شروع مجدد کار پارکبان‌ها مشخص نیست، اما این طرح قطعا دوباره اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پارکبان‌ها در 13 نقطه شهر کرمانشاه تا پیش از توقف طرح، گفت: حضور مجدد پارکبان‌ها در همان 13 نقطه قبلی مورد نیاز است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار