کد خبر: ۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
پیش از ظهر امروز با حضور شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و همچنین تعاونیهای مرزنشینان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزی اروندکنار به منظور تسهیل در امر صادرات کالای تولیدی ساخت داخل و واردات کالاهای اساسی توسط تعاونی مرزنشینان اروندکنار، تشکیل گردید.
به گزارش آرانیوز؛ پیش از ظهر امروز با حضور شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و همچنین تعاونیهای مرزنشینان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزی اروندکنار به منظور تسهیل در امر صادرات کالای تولیدی ساخت داخل و واردات کالاهای اساسی توسط تعاونی مرزنشینان اروندکنار، تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان، در این نشست شهبازی ضمن تاکید به مدیران اجرایی مبنی بر اجرای وظایف ذاتی دستگاه مربوطه خود، توصیه کرد تعاونی های مرزنشینان فعالیت خود را در این زمینه با سرعت بیشتری گسترش دهد.
شایان ذکر است در این نشست مواردی در دستور کار قرار گرفت که به تصویب رسید.
اهم مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد :
تعاونی های مرزنشین در راستای اهداف تعالی تعاونی ها و درآمدزایی برای اعضا نسبت به امر صادرات کالا و در قبال آن نسبت به واردات کالای مورد نیاز و ضروری شهرستان و استان که در کشور تولید نمی شود طبق مقررات جاری اقدام نمایند. در غیر این صورت تعاونی های جایگزین تشکیل و به جای آنها فعالیت می نمایند.
مقرر گردید با توجه به اهمیت امر صادرات و فعال شدن تعاونی های مرزنشین در صورت بروز هر گونه مشکل و موانع، موضوع مطرح گردد تا در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی هر گونه همکاری و مساعدت از سوی فرمانداری و سایر ادارات ذیربط به عمل آید.
همچنین مصوب شد جهت تسهیل و تسریع در امر صادرات و واردات کالای ضروری و غیر تولیدی در کشور، به ازای فعالیت و نیاز هر تعاونی و بر اساس ضوابط و مقررات جاری از محل اعتبارات ارزی سهمیه اروند کنار به تعاونی های فعال، اعتبار مورد نیاز توزیع و به گمرک ابلاغ شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار