کد خبر: ۱۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
ساعاتی پیش با حضور شهبازی فرماندار ویژه آبادان ، غلامرضا شرفی ،جلیل مختار و عامر کعبی؛ نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان شهری، روسای شورای روستایی و دهیاران،جلسه ی بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی برگزار شد.
به گزارش آرانیوز، در ابتدای این نشست شهبازی با گرامیداشت فرا رسیدن لیالی قدر و تسلیت به مناسبت شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) ، با اشاره به پیگیری های مجدانه ی هر سه نماینده آبادان در خصوص رسیدگی به وضعیت روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار، بیان داشت : پیرامون بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی مقرر کردیم روسای محترم شورای اسلامی روستاهای 25 گانه و دهیاران بخش مرکزی از نزدیک و چهره به چهره مسائل و مشکلات حوزه ی کاری خود را مطرح کنند.

وی با تشریح تلاش های صورت گرفته علیرغم مشکلات برای ماندگاری جمعیت در روستاها گفت :
از جمعیت آبادان بین 16 تا 17 درصد در روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار وجود دارند . یکی از مهمترین راهبردهای دولت دکتر روحانی ماندگاری جمعیت در روستاها، در راستای تولید کشاورزی، رونق اقتصادی و مسائلی برای ثبات و توسعه متوازن در کشور است.

شهبازی، با یادآوری این موضوع که وی نماینده فرمانداران استان در کشور در حوزه ی مناطق محروم می باشد، تصریح کرد : یکی از کارهای خوب و ماندگاری که به لطف خدا صورت پذیرفت، طرح جهادی خیرین پزشک در روستای ابوشانک بود که سبب گشت خدمات درمانی خوب و مناسبی در حوزه ی چشم پزشکی و دندانپزشکی با حضور وزیر بهداشت که شخصا تعدادی عمل جراحی چشم را برای بیماران روستایی آبادان و شهرستان های همجوار انجام داد.

وی ادامه داد:  هر چند در حوزه ی آب وضعیت مطلوب و مورد رضایت ما نیست. در این خصوص در ابتدای سال 95 طرحی آماده کردیم که به عنوان اولین چالش و موضوع مهم شهر آبادان به استانداری ارائه دادیم. اعتبار ویژه برای ترمیم شبکه، ایستگاههای تقویت فشار ، و ترمیم و نوسازی شبکه ی آبرسانی وجود دارد که نگاه ویژه مسئولین استانی را می طلبد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اعلام رضایت نسبی در خصوص وضعیت برق روستاهای آبادان، اظهار داشت : ظرفیت برق شهرستان 820 مگابایت در شبانه روز می باشد . در حال حاظر اوج مصرف 420 الی 430 مگابایت بار مصرفی بوده ولذا می توان 400 مگابایت دیگر ظرفیت خدمات دهی داشته باشیم.

شهبازی ادامه داد : در بحث احیای نخیلات و زمین های کشاورزی در خصوص طرح550هزار هکتاری مقام معظم رهبری ،شرکت جهاد نصر اولین کارگاه خود را در منیوحی تجهیز نمود که هم اکنون 1700 هکتار از آن با تجهیز و نوسازی آماده ی تحویل به کشاورزان برای احیا، رونق و شکوفایی اقتصادی است.

فرماندار ویژه آبادان کار دهیاران را به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت با توجه به شرایط بودجه ای و برنامه کشور را سخت توصیف کرد و ادامه داد : امروز در خدمت نمایندگان محترم مجلس هستیم تا شما عزیزان مسائل خود را بی واسطه بیان کنید .اگر برنامه ریزی هاعملی شود و شهرستان آبادان از نظر مسائل اجرایی در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار بگیرد ، فرصت بیشتری برای رسیدگی به مسائل روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار فراهم می شود.

وی از برگزاری جلسه ای به منظور بررسی و پیگیری مشکلات آب و برق روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس و مدیران استانی این حوزه در هفته ی جاری خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم در این جلسه بسیاری از مشکلات و مسائل مرتفع شود.
 
دراین نشست نیز غلامرضاشرفی،جلیل مختار و عامرکعبی در سخنان جداگانه ای مسائل مختلف حوزه روستایی شهرستان مورد،بررسی وتحلیل قرار دادند.

شایان ذکر است در این جلسه روسای شورای روستایی و دهیاران مسائل و مشکلات خود را در زمینه ی آب کشاورزی و آشامیدنی ، ساخت و سازهای روستایی، برق ،گاز رسانی ، فضای آموزشی ، خرید تضمینی خرما، بیمه ی روستایی ، سلامت و درمان، امنیت، مخابرات و .... مطرح کردند که توسط فرماندار ویژه، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد کارگروه تخصصی چندگانه مسائل روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با حضور مدیران دستگاه مربوطه نماینده ی دهیاران ، معاونین فرماندار و روسای دفتر نمایندگان مجلس در جهت حل مشکلات هر حوزه تشکیل و عملیاتی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار