کد خبر: ۱۶۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام(ره) در مجلس:
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه،هندیجان و بندر امام(ره) در مجلس گفت: انتصاب استاندار خوزستان تحت‌الشعاع بازی‌های سیاسی قرار گرفته است و دولت باید سریع‌تر از هدررفت سرمایه‌ها در این استان جلوگیری‌کند.

به گزارشآرانیوز، علی گلمرادی عصر امروز در جمع مردم این شهرستان در مسجد جامع قدس در بین الصلاتین اظهار کرد: باید با عملگرایی و پرهیز از شعارگرایی در مسیر خدمت به مردمی که در دو مرحله انتخابات مجلس دهم حماسه آفریدند گام برداریم.

وی ادامه داد: تاکنون بیشتر شعارگرا بوده‌ایم نه عملگرا و این شایسته مردم ایران اسلامی نیست و دغدغه مسؤولان ارشد نظام نیز همین است.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمایندگان در شروع به کار با تکیه بر شرف انسانی خود برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد می‌کنند و این سوگند بسیار سختی است.

گلمرادی با انتقاد از وجود مشکلات فراوان در کشور، افزود: در یک جامعه اسلامی با این همه ظرفیت و امکانات به هیچ عنوان شایسته نیست این همه مشکلات وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید متعهد باشیم تا در کنار یکدیگر در راستای حل مشکلات گام برداریم و کسی اجازه پیدا نکند با سهل‌انگاری موجب عدم رفع این مشکلات و لاینحل باقی ماندن آنها شود.

*نمایندگان باید از اقتدار نظام صیانت کنند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت در ادامه با بیان اینکه نقش نمایندگان علاوه بر مسائل منطقه‌ای در مباحث کلان نظام نیز بسیار قابل توجه است، گفت: برای امنیت و اقتدار نظام سه اصل شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی وجود دارد که ما به عنوان نمایندگان مردم باید در جهت صیانت از این اصول گام برداریم.

گلمرادی اضافه کرد: نمایندگان باید در بعد کلان نظام نیز نقش‌آفرینی کنند و این نقشی که بازی می‌کنند نشانه تعهد و شخصیت مردم و تعهدی است که بر عهده نمایندگان قرار دارد.

وی در ادامه به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری دو نکته کلیدی «انقلابی بودن» و «اقتصاد مقاومتی» را در این دیدار مطرح فرمودند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث انقلابی بودن مصادیقی همچون عمل جهادگونه و گام برداشتن در راستای ارزش‌ها وجود دارد اما به تفسیر خودم انقلابی بودن را معادل داشتن غیرت می‌دانم.

گلمرادی ادامه داد: یک مسؤول با غیرت اجازه نمی‌دهد با این همه ظرفیت این همه جوان بیکار وجود داشته باشد، یک مسؤول با غیرت نباید اجازه دهد در این منطقه نفتی این اختلاف طبقاتی وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتصابات اخیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌های اجتماعی هدر برود، در هر صورت باید افراد بومی وجود داشته باشند که لیاقت مدیریت چنین دستگاه‌هایی را دارا باشند و اگر چنین افرادی وجود نداشته باشد وزارت نفت باید پاسخ دهد چرا بعد از چند دهه عمر این صنایع چنین نیروهایی تربیت نشده‌اند.

*انتصاب افراد غیربومی، ظلم فاحشی به فرزندان این منطقه است

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: اگر چنین افرادی وجود داشته باشند انتصاب افراد غیر بومی خیانت است و باعث بی‌انگیزگی کارکنان پایین‌دست می‌شود، این کارکنان وقتی می‌بینند جایگاهی در مدیریت ندارند بی‌انگیزه می‌شوند و تلاش نمی‌کنند و این مسأله موجب کاهش بهره‌وری و در نتیجه حیف و میل منابع و اخلال در منافع ملی می‌شود.

گلمرادی متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی نیز همین مسائل مطرح است و با پرهیز از سلایق شخصی باید شایسته‌سالاری حاکم شود و به دنبال سرمایه‌ها بوده و سرمایه‌های مردمی را به کارگیری کرده و به کسب و کارهای داخلی توجه کنیم.

وی تأکید کرد: یک نکته کلیدی در بحث اقتصاد مقاومتی توجه به درو‌ن‌زایی است، البته سرمایه‌های خارجی نیز لازم است، اما اینقدر سرمایه در کشور وجود دارد که با مدیریت بهینه و بهره‌وری از درصدی از آن تمام مشکلات کشور حل می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت با بیان اینکه ما بیشتر درگیر سیاسی‌کاری هستیم گفت: تا زمانی که سیاسی‌کاری می‌کنیم در بحث اجرا نیز با مشکل مواجه خواهیم بود و مشکلات برطرف نخواهد شد.

*حل مشکلات نیازمند تعامل سازنده با دولت است

گلمرادی ادامه داد: باید برای حل مشکلات و مسائل مردم در تعامل سازنده با دولت باشیم اما این به این مفهوم نیست که وکیل‌الدوله باشیم و هرجا که منافع مردم و اقتدار نظام به مخاطره افتاد باید صیانت کنیم و با کسی نیز تعارف نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: دولت باید کمک کند که این منطقه از بحران خارج شود، حق مردم این منطقه نیست که با وجود گرمای بالای 50 درجه و آلایندگی‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند و وظیفه دولت است که به تناسب این سختی‌ها به مردم این خطه خدمت کند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس افزود: دولت باید با نمایندگان در جایگاه نظارتی در انتصابات هماهنگ باشد و این مسأله به معنای مداخله نیست، برخی مسؤولان دولتی این موضوع را دخالت می‌دانند در حالی که صیانت از منابع برعهده نمایندگان است.

گلمرادی با اشاره به نقش نظارتی نمایندگان مجلس متذکر شد: مجلس در رأس امور است و باید این موضوع را نهادینه کنیم.

وی همچنین با ابراز نگرانی از تغییرات در استانداری خوزستان، اظهار کرد: متأسفانه سکان مدیریت یک استان که اقتدار نظام وابسته به آن است رها شده و تحت‌الشعاع بازی‌های سیاسی قرار گرفته است.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: با جایگاه سرپرستی  نمی‌توان تصمیم‌گیری قاطعانه داشت و این به منزله هدررفت سرمایه‌ها، بی‌تفاوتی و سیاسی‌کاری است و دولت باید در نخستین فرصت از هدررفت سرمایه‌ها در خوزستان جلوگیری کند.

*نمایندگان از سیاسی‌کاری پرهیز کنند

گلمرادی در ادامه با تأکید بر لزوم پرهیز از سیاسی‌کاری، گفت: نماینده باید برای مردم کار کند و نباید وارد بازی‌های سیاسی شود و مسؤولیتی را که پذیرفته‌ایم باید منجر به رضایت مردم که در نهایت رضایت خداوند را در پی خواهد داشت شود.

وی در پایان با بیان اینکه شرایط کنونی منطقه قابل تحمل نیست، اضافه کرد: اگر مسؤولی احساس می‌کند توان کار کردن و حل مشکلات را ندارد دوستانه از کار و مسؤولیت خود کناره‌گیری کند، چراکه وضعیت موجود مورد قبول و رضایت خداوند، مقام معظم رهبری و مردم نیست.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
بهترین گزینه امیر حیات مقدم است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار